Slovenská banka má geniálnu funkciu, o ktorej takmer nikto nevie

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

O tejto funkcii slovenskej banky by mali všetci vedieť

Žijeme v ére digitálneho sveta, ktorý je pohodlný v tom, že máme stále prostredníctvom aplikácií a internetu prístup ku všetkým svojim údajom. Má to však aj nevýhodu. S nástupom internetu totiž prišlo mnoho podvodníkov, ktorí vás na diaľku dokážu okradnúť trebárs aj o peniaze na bankovom účte.

Podvodníci majú viacero overených praktík. Tou najbežnejšou je phishing, pri ktorej sa podvodníci vydávajú napríklad za banku. Formou e-mailu alebo SMSky vám zašlú správu, že musíte kliknúť na nejaké tlačidlo a zadať svoje údaje – používajú pritom logá a meno danej inštitúcie, aby pôsobili dôveryhodnejšie.

Postupom rokov však začali podvodníci objavovať aj nové spôsoby, ako od ľudí vylákať napríklad prihlasovacie údaje k ich bankovému účtu. Nedávno sme informovali napríklad o zákernom quishingu s QR kódmi alebo sofistikovanom podvode, ktorý zneužíva systém Applu a cieli na majiteľov iPhonov. Tieto praktiky sú nebezpečné hlavne preto, lebo sú pomerne nové a ľudia na nich nie sú zvyknutí. Azda najzákernejšími podvodmi sú však stále falošné telefonáty.

podvodne aplikacie
Zdroj: snímka obrazovky, Unsplash

Telefonický podvod sa nazýva vishing

Ľudia, ktorí vás chcú na diaľku okradnúť o peniaze, vám môžu aj priamo zatelefonovať. Šikovní podvodníci takýmto spôsobom dokážu v reálnom čase vytvárať nátlak, manipulovať a zavádzať rečou. Často pritom vo svojom prejave apelujú na časovú tieseň alebo vymyslenú hrozbu.

Zločinci sa takto vedia dostať napríklad k číslu vašej platobnej karty či k vašim heslám do Internet bankingu. Volajúci sa pri tom môžu vydávať za políciu, banku či inú dôveryhodnú inštitúciu. Aj preto Tatra banka spustila skvelú funkciu, ktorá vám pomôže overiť, či práve voláte so zamestnancom banky.

Volajúceho si overte cez aplikáciu

Ak máte v mobile nainštalovanú mobilnú aplikáciu Tatra banky, viete si rýchlo overiť, či hovoríte s podvodníkom alebo s pracovníkom banky.

Pri každom telefonáte z banky je vygenerovaný unikátny kód, ktorý získate počas hovoru prostredníctvom aplikácie. Od volajúceho pri každom takomto telefonáte žiadajte kód a ešte predtým, než s ním zdieľate citlivé údaje, si ho overte.

overenie-hovoru-z-banky
Zdroj: Tatra banka

Stačí sa prihlásiť do svojej aplikácie a v ľavom hornom rohu kliknúť na Schránku správ (ikona poštovej obálky). V schránke by ste mali nájsť Oznámenie o volaní z Tatra banky, pri ktorom skontrolujte, či uvádza aktuálny dátum a čas. Ak áno, oznámenie otvorte. V texte nájdete unikátny kód. Ak sa tento kód nezhoduje s kódom, ktorý vám poskytol volajúci, hovor ihneď ukončite.

Tatra banka upozorňuje, že unikátny kód na overenie volajúceho poskytuje iba prostredníctvom aplikácie. Ak ste ho teda dostali formou SMS správy alebo e-mailu, hovor ukončite. Telefón zložte aj v prípade, že v Oznámení o volaní z Tatra banky sa zobrazujú nesprávne informácie, napríklad neaktuálny dátum alebo kód, ktorý sa nezhoduje s tým, čo vám poskytol volajúci.

Samozrejme, hovor ukončite aj vtedy, ak volajúci kód nepozná alebo vás presviedča o pravosti telefonátu aj bez nutnosti poznania kódu.

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -