The Last of Us Part II ponúkne svet, kde čaká nebezpečenstvo za každým rohom

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Sony a Naughty Dog pokračujú vo vývojárskych prezentáciách 

Pred pár týždňami spustili oficiálne kanály PlayStation, centrálne spravované spoločnosťou Sony, segment prezentácií, ktoré rozoberajú jednotlivé aspekty hry The Last of Us Part II. Určitej analýzy sa dočkala naratívna línia, hrateľnosť, no a tentokrát Neil Druckmann (režisér a scenárista) spolu s tímom rozprávajú o nebezpečenstvách vo svete.

Stredovým bodom budú mestá Jacksonville a Seattle, ktoré reprezentujú protipóly sveta po apokalypse. Zatiaľ čo v prvej zmienenej oblasti by ste sa mali cítiť pohodlne a bezpečne, Seattle je miestom rôznych extrémistických frakcií, ktoré zabíjajú, rabujú a častokrát cestujú rozpadnutými troskami s jediným účelom – zavraždiť Ellie.

Podľa tvorcov je Jacksonville miestom ozajstnej civilizácie a vzhľadom k tomu, že sa príbeh odohráva toľko rokov po vypuknutí apokalypsy, mestečko pripomína fungujúcu komunitu ľudí s elektrinou a vlastnou hierarchiou. Následkom príbehových motívov však čoskoro musíte bezpečné brány opustiť a vydávate sa do divočiny, kde nebezpečenstvo číha na každom rohu.

The Last of Us Part II nechce dať hráčovi dýchať 

Vývojári prehlásili, že prostredie bolo vytvorené tak, aby ste nikdy nenadobudli pocit istoty. Koridory, trosky rozpadnutých budov, dokonca i otvorenejšie lokácie svojou architektúrou znemožňujú perfektne preskúmať bojisko.

A práve preto si nebudete ani na jediný moment môcť vydýchnuť. Za ďalším rohom môže stáť protivník, či už nejaký vojak, infikovaný (pribudnú nové druhy), prípadne strážny pes. Niečo podobné vytvára žiadané napätie, ktoré sa do bezútešného a nehostinného sveta ideálne hodí.

The Last of Us Part II - Ellie
Zdroj: polygon.com

Smrť má svoju váhu! Z konkurenčných titulov ste zvyknutí, že protivníci sú vizuálne identickými bábkami, ktoré jednoducho zabijete a príliš vás nezaujímajú. Nepristupujete k nim ako k ľudským bytostiam. Naughty Dog si dal za úlohu zmeniť prístup, alebo minimálne pocit, ktorý pri bojovaní s protivníkmi máte.

Preto pre reálne vykreslenie sveta dali autori väčšine protivníkom vlastné mená. Rozprávajú sa spolu (niektoré skupiny dokonca využívajú unikátny jazyk a tajné symboly), dohadujú sa, kričia a pri umieraní žalostne trpia. To všetko je navyše podtrhávané bravúrnou audiovizuálnou stránkou.

Identické prehlásenie môžeme aplikovať na psov, ktorí majú svojich pánov a tiež disponujú pomenovaniami. Jedná sa o šikovný a vlastne nevídaný dizajnérsky ťah, ktorý vás prinúti nad prestrelkami a bojovaním premýšľať trochu odlišne.

The Last of Us Part II
Zdroj: pushsquare.com

Recenzia už budúci týždeň 

Pokračovanie jednej z najlepších exkluzivít konzol PlayStation 3 k bežným hráčom dorazí 19. júna 2020. Každopádne, my už máme novinársku kópiu k dispozícii a vďaka tomu vám prinesieme recenziu The Last of Us Part II 12. júna 2020, čiže celý jeden týždeň pred oficiálnym vydaním.

No a v prípade, že by ste si radi pozreli takmer osem minútové video, nájdete ho o niečo vyššie v tomto článku. Ak je pre vás jazyková bariéra problém, kompletná prezentácia obsahuje kvalitné a profesionálne spracované české titulky.

Tešíte sa na pokračovanie príbehovej survival akcie? Dokázali ste sa doposiaľ vyhnúť početným príbehovým spoilerom a uniknutému scenáru? Určite nám dajte vedieť prostredníctvom komentárovej sekcie. 

Zdroj: YouTube.com

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -