Obavy sa naplnili. Aquaman 2 v kinách zhorel, žáner je definitívne mŕtvy

Nenechajte si ujsť

Aquaman 2 v kinách pohorel

Obavy analytikov sa naplnili. Aquaman a stratené kráľovstvo do kín nedokázal nahnať davy a v tržbách skončí ďaleko za svojím predchodcom. Posledná komiksovka tohto roka, ktorá zároveň znamená definitívnu rozlúčku s filmovým univerzom DCEU, síce zarába viac ako väčšina ďalších tohtoročných noviniek v žánri, z hľadiska čísel však stále ide o sklamanie, informuje Deadline.

Aquaman a stratené kráľovstvo má za sebou otvárací víkend v kinách. Jason Momoa ako neohrozený vládca morí si tu neviedol najhoršie, žiadny vianočný zázrak sa ale určite nekoná. Za prvý týždeň nový Aqumana zarobil 120 miliónov dolárov. Špeciálnym sklamaním sú tržby z USA, kde film zarobil iba 40 miliónov, predovšetkým v porovnaní s prvým dielom z roku 2018. Ten na trhu Severnej Ameriky pri premiére zarobil takmer 85 miliónov a celosvetovo sa nakoniec vyšplhal na pôsobivých 1,2 miliardy.

aquaman 2 recenzia
Zdroj: TMDB

S podobnými tržbami išlo o najzárobkovejší film DCEU, v prípade nového Aquamana sa však nič podobné opakovať nebude. Tržby v druhom týždni pri posledných komiksovkách drasticky klesajú, prepad môže predstavovať až 80 %. Svoje by o tom vedela rozprávať ženská tímovka The Marvels, ktorá s prepadom 79 % stanovila nový negatívny rekord medzi komiksovkami.

Žáner je mŕtvy, hovorí odborník

Aquaman môže za 120 miliónový úspech ďakovať predovšetkým Číne, odkiaľ do pokladnice Warnerov pritieklo až 30 miliónov. Ide o najúspešnejší štart komiksového filmu z celého roka, doposiaľ sa v Čine najviac darilo tretiemu dielu Strážcovia galaxie.

Aquaman a stratené kráľovstvo si globálne vedie výrazne lepšie ako jeho predchodcovia. Jason Momoa dokázal poraziť Flasha, druhého Shazama!, Blue Beetle aj The Marvels. Ide však o smutné víťazstvo, keďže všetky zmienené komiksovky v kinách pohoreli. Rozpočet komiksového blockbusteru predstavoval 215 miliónov, ďalšie desiatky miliónov zhltli marketingové náklady. Aby sa film dostal do čiernych čísel, musel by zarobiť najmenej 400 až 450 miliónov. Či sa k tejto méte nový film priblíži ukážu najbližšie týždne, analytik David A. Gross je skôr skeptický.

ukážka aquaman
Zdroj: digitalspy.com

Ten pre Variety hovorí, že tohtoročné Vianoce sú pre filmárov v kinách sklamaním a filmy v tržbách zaostávajú za rokmi spred pandémie. „Segment je v porovnaní s ostatnými decembrami, ktoré mali Star Wars, Jumanji alebo prvého Aquamana, vo výraznom útlme.“ Gross dodáva, že vyhliadky na lepšie časy, predovšetkým pri superhrdinských filmoch, sú v nedohľadne. „Žáner je bez debaty mŕtvy. Nepochybujem o tom, že Deadpool 2, Joker 2 a Venom 3 si svoje obecenstvo nájdu, rast sa však úplne zastavil. Žijeme v úplne inom svete.“

Mohlo by sa ti páčiť

3 COMMENTS

  1. 400 mil. $ je len na pokrytie rozpočtu bez marketingu – kiná majú totiž v priemere ~50% maržu, teda náklady sa musia zdvojnásobiť (2x 200 mil $ z článku). Marketing zvykne byť u Disney a WB filmov zvyčajne 50-100 mil. Vo výsledku teda film musí zarobiť cca 500-550 miliónov, aby sa dostal na fiškálnu 0. S týmto trendom však hrozí, že film skončí horšie ako The Marvels, u ktorého je predpokladaná strata cca 100 mil. $, obdobne ako u Flasha.

  2. Zabili ironmana,supermana, cap. amerika poslali na dochodok Hulka zmrzacili, nove filmy mcu a dc su skor ako trapne komedie , novy hrdinovia su bud deti alebo ženy a nato sa divak odchovany na Batmanovi neche pozerat verte mi a to ze zabili Jamesa Bonda nezabudneme nikdy , uz len cakam koho obsadia ako agenta 007 či 18r pubertaka so sklonom k homosexualite alebo zenu nejaku strasnu zabijacku agentku ktorej sa všetci budu bat lebo je 007 .

  3. kina su teraz tam, kde boli platne/kazety ked prisli cdcka a cdcka ked prislo streamovanie. Na smetisku dejin. Navyse su este aj nepozeratelne. Treba zacat robit lacnejsie a dobre fimy. Elvis stal 85M USD, aj ked nechapem, co na tom tolko stalo, ale lepsie ako 200M. A je to vyborny film.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -