Ako to zvládli policajti z Miami po dlhých 17 rokoch? | Bad Boys Navždy RECENZIA

Branislav Petrus
Branislav Petrus
Keby mi povieš aby som dobil svet a na výber mi dáš nôž a slovo, vyberiem si slovo. Pretože ak sa ho naučíš správne používať, pochopíš, že práve slovo je tá najsilnejšia zbraň.

Bad Boys Navždy RECENZIA – Myslím, že túto akčnú sériu vám určite nemusím predstavovať a Bad Boys poznáte ešte z čias, kedy sa televízor pozeral viac, ako sa dnes využíva internet. Pôvodný film vyšiel ešte v roku 1995 a do dnešného dňa sa považuje za akčnú filmovú klasiku.

Hit vtedajšej doby sa v roku 2003 dočkal aj pokračovania, ktoré zrežíroval opäť Michael Bay. Skúsený režisér sa však v najnovšom treťom filme neobjavil a jeho miesto po 20 rokoch čakania prevzali belgickí režiséri s marockými koreňmi. Adil El Arbi a Bilall Fallah majú na svojom konte už aj sošku z Medzinárodného filmového festivalu v Toronte, kedy sa im podarilo zvíťaziť v kategórii Objav roka za ich filmovú drámu Black (2015).

Pre tvorcov boli Bad Boys doposiaľ jednoznačne najzodpovednejším a najväčším projektom, pretože im v rukách ležalo pokračovanie úspešnej franšízy. Či sa im podarilo uspieť, tak isto ako aj celému výrobnému tímu a hereckému obsadeniu, sa dozviete v dnešnej recenzii.

Bad Boys Navždy RECENZIA

Filmové štúdio Sony si po neúspešnom americkom remakeu Nenávisť skúsilo úplne iný žáner. Horor nahradila akčná komédia, na ktorú sa čakalo dlhých 17 rokov. Nakoniec sme sa teda dočkali a Sony si tak pripisuje príjemne prekvapivý úspech. Bad Boys Navždy dokázali svojim obsahom prekvapiť určite každého, čo po kritickej stránke ocenilo staršie i mladšie publikum.

Film už od úvodu štartuje vysokým tempom, ktoré neprestáva poľavovať ani pribúdajúcimi minútami. Policajti z Miami nám síce trošku zostarli, ale to na dojme z filmu nemení absolútne nič. Dnešné pokračovania starších filmov častokrát strácajú svoje čaro predchádzajúcich dielov, čo sa o treťom filme zo sveta Bad Boys napísať určite nedá.

Trailer na film Bad Boys for Life
Zdroj: screenrant.com

Vtipný slovník, ktorý zafungoval

Dúfal som, že to bude dobré, ale ono to bolo priam výborné. Väčšinu dialógov vo filme sprevádza hneď niekoľko humorných momentov, ktoré do diania perfektne zapadajú. Dej obsahuje kvalitné hlášky, ktoré vás úprimne rozosmejú, a niekedy vám dovolia si aj príjemne nostalgicky zaspomínať.

Nikdy by som nečakal, že aj humor sa dá v akčných filmoch stupňovať. Po každej jednej scéne môžeme vidieť príchod nových dialógov, ktoré sú vždy obohatené o nové nezabudnuteľné vtipy. V tomto smere to tvorcovia zvládli, takisto ako aj protagonisti, bez ktorých by spomínané vtipy neboli tak chytľavé.

Sympatické herecké výkony v dobre napísanom scenári

Hereckému obsadeniu sa jednoducho nedá čo vytknúť. V hlavnej úlohe sa opäť predstavili herci Will Smith a Martin Lawrence, ktorým to spoločne dokonale ladí. Vykresliť postavu Marcusa Burnetta (Martin Lawrence) ako „starého dôchodcu“ dalo filmu náboj pozitívnej energie, ktorej skvelo dopomáhal akčný Mike Lowrey (Will Smith). Nevadí ani fakt, že sú obaja už predsa len starší páni, ktorí v reálnom živote prekonali hranicu päťdesiatich rokov.

Okrem toho vidíme aj návrat kapitána Howarda, ktorého si nezahral nikto iný ako sympatický Joe Pantoliano. Jeho scenár taktiež obsahoval niekoľko vtipných viet, ktoré sa veľmi dobre počúvali. Vo filme sa predstavili aj nové tváre, medzi ktorými sa objavili mená ako Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig a Charles Melton.  Všetci traja svojim výkonom zaujali, ako aj postava čarodejnice Isabel Aretas v podobe pôvabnej herečky Kate del Castillo. Potešilo aj krátke kameo režiséra Micheala Baya.

Dej obsahuje veľa nečakaných zvratov, ktoré však dávajú logiku, a tak môžem potvrdiť, že na dokonalosti príbehu si dali tvorcovia naozaj záležať. Ako som už spomínal, svižné tempo začína už v prvých sekundách, a tiahne sa až do dramatického záveru filmu.

Zdroj: variety.com

Technická stránka filmu

Ak máte dobrý scenár, neznamená to, že máte aj dobrú kameru. Tá niekedy pôsobí chaoticky a nezaostruje nám vyobrazenú scénu. Namiesto toho sa pozeráme na jednu veľkú dosekanú machuľu. Celú situáciu zachraňuje strih, ktorý dokáže vždy vystihnúť ten správny moment. Divák sa tak má šancu so sledovaným filmom vžiť a užiť si všetky sekvencie do posledného detailu.

Pochvalu si zaslúži aj hudba (pozri vyššie), ktorá nás miestami dokáže atmosférou premiestniť späť do deväťdesiatych rokov. S tým rozdielom, že sa pozeráme na moderné vizuálne efekty, ktoré nie vždy vyzerajú dobre. Miesto praktických efektov môžeme vidieť zábery obsahujúce rozmazané CGI pozadie, divnú CGI helikoptéru alebo CGI požiar. To však nemení nič na tom, že z celkového hľadiska si belgické duo režisérov, spoločne so štúdiom Sony, zaslúžia potľapkať po pleci.

Zhrnutie – Bad Boys Navždy RECENZIA

Akcie síce nevidíme tak veľa ako tomu bolo pri filme Bad Boys 2, kedy sa režisér Michael Bay odtrhol z reťaze, ale stále to stačí na zaujatie diváka. Film splnil všetky očakávania, a preto ho môžeme bez debát zaradiť medzi kvalitne spracované akčné kúsky so zábavným vnútrom. Herecké duo Smith – Lawrence to v sebe stále má, čo nám potvrdzujú aj plány o ďalšom pokračovaní.

Ak stále neviete, či zájsť do kina, neváhajte. Oplatí sa to vidieť a verte mi, že na konci celého príbehu sa na vašej tvári bude nachádzať spokojnosť. Film Bad Boys Navždy sa dá považovať za najlepší počin z celej série, čo potvrdzuje aj moje dnešné hodnotenie. Posledná spoločná jazda, ktorá pravdepodobne nebola ešte poslednou, si odnáša 9/10 bodov.