Reklama
pondelok, 7 októbra, 2024

CD Projekt Red chystá kolosálne zmeny. Ďalší Zaklínač a Cyberpunk nám grafikou odpália dekel

Nenechajte si ujsť

Branislav Petrus
Branislav Petrus
Keby mi povieš aby som dobil svet a na výber mi dáš nôž a slovo, vyberiem si slovo. Pretože ak sa ho naučíš správne používať, pochopíš, že práve slovo je tá najsilnejšia zbraň.
Reklama

CD Projekt Red prechádza na Unreal Engine 5

Vývojárske štúdio CD Projekt Red oznámilo obrovské zmeny, ktoré neminú ich budúce herné novinky. Ako informuje PC Gamer, REDengine 3, technológia, na ktorej frčia od roku 2011 všetky hry (Od Zaklínača 2 po Cyberpunk 2077), vymení za novú generáciu. Znamená to, že pripravovaný Zaklínač 4 či ďalšie budúce hry, vrátane pokračovania Cyberpunku s kódovým označením Orion prejdú na Unreal Engine 5.

V rozhovore pre PC Gamer to potvrdil herný režisér CD Projekt Red Gabe Amatengelo, ktorý objasnil prechod na UE5 s dôrazom na fakt, že štúdio naďalej pridáva do hry Cyberpunk 2077 novú techniku Ray Reconstruction od Nvidie:

Reklama

„Nezačíname od nuly. Veľakrát, keď vyvíjate tieto veci, ako napríklad Ray tracing, existuje viacero metodológií, ktoré sa dajú využiť pri novom engine. Všetko je to o novom učení sa a stratégii nastavenia architektúry. A keď sa pozrieme na to, čo všetko Unreal dokáže v porovnaní s našim REDengine, sú tam určité podobnosti a medzery, ale všetko je možné a CD Projekt Red sa oficiálne presúva na Unreal Engine 5.“

Neplatí, že by autori začínali stavať na zelenej lúke, mnoho vecí si prenesú z vlastného enginu. Priamo spomenul napríklad technológiu Ray Reconstruction, ktorá funguje podobne ako DLSS, akurát sa zameriava na ray tracing. Metodiky na jej využitie môžu aplikovať aj v prípade nového enginu.

Reklama

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ponúkne NVIDIA DLSS 3.5 a plný ray tracing

NVIDIA DLSS 3.5 bolo predstavené pred niekoľkými týždňami a prináša novú techniku Ray Reconstruction, ktorá vďaka využitiu umelej inteligencie dokáže zvýšiť kvalitu ray tracingu v hrách aj grafických aplikáciách. Prvej implementácie tejto novinky sa dočkáme 21. septembra v hre Cyberpunk 2077, kde jej podpora príde v rámci aktualizácie na verziu 2.0. V rovnaký deň bude tiež sprístupnená používateľom Chaos Vantage, obľúbeného nástroja pre 3D vizualizáciu.

 

Aktualizácia na Cyberpunk 2077 verziu 2.0 vyšla 21. septembra 2023 a prináša rad vylepšení. Medzi hlavné z nich patrí DLSS 3.5 s funkciou Ray Reconstruction. Ide o novú techniku využívajúcu umelú inteligenciu na vylepšenie kvality ray tracing, pričom v režime Overdrive vďaka tomu novinka zlepší kvalitu a čistotu odrazov aj vernosť globálneho osvetlenia a dynamického správania sa svetiel.

Reklama

O 5 dní neskôr, 26. septembra 2023, vyšlo dokonca dlho očakávané špionážne DLC Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, v ktorom taktiež nebude chýbať plný ray tracing a DLSS 3.5 Ss funkciou rekonštrukcie lúčov.

Reklama
Nvidia - Cyberpunk 2077
Zdroj: Nvidia

Zdroj: Pcgamer

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama