Stiahol Aquaman DC sériu na úplne dno? | Aquaman RECENZIA

Aquaman RECENZIA

DC sa tu svoj vlastný komiksový vesmír snaží rozbehnúť už pár rokov, no zatiaľ ani jedným filmom nepotešili všetkých fanúšikov. Najprv prišli s temnými eposmi, neskôr sa do toho začalo vŕtať štúdio a vlani to skončilo detskou zostrihanou tímovkou Justice League, ktorá v podstate zabila celý potenciál ikonického mena, akým je DC. Avšak síce sme sa v Justice League nedočkali prakticky žiadnej komiksovej veľkoleposti akú mali napríklad prví Avengers, film uspel aspoň v tom, že divákom ako tak predstavil nových hrdinov zo sveta DC. Včera som mal teda možnosť vidieť ich novú sólovku, ktorá sa zamerala práve na jedného z nich a to Aquamana.

Pred vstupom do sály som nemal prakticky žiadne očakávania a to aj napriek tomu, že komiksy od DC milujem. Vedel som totiž, že Warner Bros chce zmeniť celý štýl DCEU a preto ma Aquaman vlastne ani nezaujímal, aj keď ukážky vyzerali zaujímavo. Tie sľubovali veľkú akčnú jazdu, ktorá mala vizuálne zničiť všetku konkurenciu. A viete čo? Štúdio tú jazdu naozaj prinieslo a na Aquamana sa bola radosť pozerať.

aquaman
Zdroj: scifitalk.com

Hlavná hviezda filmu

Toto je nepochybne najšialenejší film celého roka a z každej sekvencie je úplne cítiť, že to tak tvorcovia proste chceli. Chobotnice tu hrajú na bubny, vojaci jazdia na morských koníkoch a všetko vyzerá naprosto fantasticky. Táto adaptácia si totiž dovolila zájsť aj tam, kde by to iné štúdiá vzdali. Avšak nebojí sa toho a prináša totálne absurdné veci v najväčšom komiksovom štýle, z ktorého budete mať úsmev na tvári.

Za to všetko však môže najmä hlavná hviezda filmu, ktorou nie je nikto iný ako režisér James Wan. Jeho vízia tohto príbehu je to, čo celý film ťahá dopredu a je dôvodom, prečo sa zlepšoval minútu po minúte. Fantastické triky s kamerou, nádherné budovanie a ukazovanie svetov ale aj momenty zamerané na hlavnú dvojku, jednoducho vyčnievali z celého projektu a pretavili ho do niečoho vizuálne podmanivého.

aquaman
Zdroj: blogdesuperoes.es

Momoa nesklamal

Síce sa dá Aquaman v kľude opísať ako jeden veľký počítačový efekt, do jeho sveta sa jednoducho budete chcieť ponoriť. Ak ste totiž aspoň raz v živote otvorili nejaký DC komiks a všimli si tie nádherné kresby, rovnaký efekt ma celý vizuál tohto filmu. Wan tu strihá o sto šesť, s akciou sa hrá ako pán a ani mu neprekáža pridať sem zopár jumpscareov a montáží z piesní len preto, aby mali scény šťavu.

Zatiaľ čo Venom a druhý Ant-Man mali len slávne herecké mená ako hviezdy filmu, ktorým stačilo len dobre odrapkať repliky, Aquaman prichádza s naozajstnými hviezdami. Jason Momoa to ako Aquaman jednoducho zabil. Scenár síce jeho postave nedoprial väčší emočný rozsah, avšak jeho Aquamana sledujete s úsmevom na tvári a fandíte mu po celý čas, ako tomu bolo pri mnohých superhrdinoch ešte pred tým, než sa z nich stal guláš.

aquaman
Zdroj: screencruh.com

Super postavy

Nezaostáva ani Amber Heard ako krásna Mera. Tá tu žiadnu ženskú silu nepretláča a nehrá sa ani na paničku, ktorú treba zachraňovať. Mera je v tomto filme rovnako veľkou hrdinkou ako Aquaman a nebojí sa to ukázať ani herečka a ani režisér, ktorý jej ponúkol len tie najlepšie a najštýlovejšie scény filmu.

Obe postavy majú skvelú chémiu a obyčajné hlášky medzi nimi len povyšujú skvelý pocit, aký ste mali pred pár minútami z akčných scén. Ostatné postavy boli dobré. Išlo však najmä o sympatické charaktery, ktoré mali iba našich hrdinov niekam posunúť. Vyčnievali len dvaja králi a to tí v podaní Patricka Wilsona a Dolpha Lundgrena.

aquaman
Zdroj: bellazon.com

Pozor na prepchatosť

James Wan jednoducho prišiel s obrovským komiksovým filmom, ktorý svojou veľkoleposťou schoval vlaňajšiu Justice League do vačku. Smutné je, že mu na to v podstate stačili len dve úžasné postavy. Bohužiaľ, tento film nie je perfektný a úprimne ma to trochu vytáča. Scenár je totiž to, čo ho sťahuje dolu. Príbeh filmu sme tu proste videli už naozaj nespočetne veľakrát a silné emócie o ktoré sa scenáristi snažili, vyprchali do stratena. Zo začiatku išli tvorcovia s niektorými replikami až tak nebezpečne blízko k starým klišovitým momentom, že som sa bál či tu náhodou nesedím na druhom nepodarencovi ako bol Venom.

V prvých dvadsiatich minútach dokonca scenáru nepomáha ani strih a ani réžia. Síce sa tu našli skvelé bojové scény a aj jeden pekný moment hlavnej postavy, spôsob ako to bolo celé namiešané dokopy nebol dobrý. Tento úvod navyše vytvoril hneď niekoľko dejových línií, ktoré film neskôr ledva zvládal ukazovať. Všetko sa však ustálilo po prvej polhodinke filmu a síce ostanete stále pri sledovaní toho jednoduchého príbehu, kde odtipujete všetko čo sa ešte musí udiať, je ukázaný vo fantastickom štýle, o akom som vravel vyššie.

aquaman
Zdroj: hdqwalls.com

Aquaman teda nie je žiadna svetoborná komiksová udalosť (aspoň čo sa príbehu týka), no tento fakt vynahrádza skvelým vizuálom, úžasnou akciou, parádnou réžiou, zaujímavými scénami, vynikajúcim novým svetom a párom dvoch superhrdinských postáv, ktorým fandíte od začiatku až do konca. V celej tejto bláznivej jazde je ukázaná sila značky DC a Wan túto veľkoleposť jednoducho trafil. Naozaj dúfam, že toto meno pri DC filmoch ešte zostane a v kútiku duše dúfam, že práve on sa postará o veľké budúce tímovky Justice League alebo Green Lantern Corps. Vidieť tieto komiksy jeho očami je totiž po dnešku skutočne to, čo od DC budem vyžadovať. Len nech sa nabudúce vyhrá so scenárom rovnako dobre ako s vizuálom. DC, ak naozaj končíš s temnými komiksovkami, nabudúce mi prosím prines viac takýchto. 7/10

Videli ste už Aquamana? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.