Elden Ring konečne dostáva ukážku hrateľnosti. Čaká nás fantasy epos od R. R. Martina a Miyazakiho?

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Ukážka Elden Ring láka na fantasy epos kolosálnych rozmerov

Treba ešte vôbec predstavovať tvorbu štúdia FromSoftware, respektíve režiséra Hidetaku Miyazakiho, ktorý priniesol žáner zakladajúce kulty ako Dark Souls alebo Demon’s Souls? Jeho najnovší projekt, ktorý vzniká v kolaborácii s George R. R. Martinom (áno, ten starý pán, ktorý už zhruba dekádu dopisuje záver Piesne Ľadu a Ohňa), nesie názov Elden Ring, pričom sa tento projekt najnovšie predvádza v pravom svetle, nakoľko jeho ukážka hrateľnosti trvá tri minúty a obsahuje všetko podstatné.

Áno, všetci síce dobre poznáte históriu FromSoftware, no aj tak si neodpustím do veľkej miery arogantné upozornenie na fakt, že prvou neoficiálnou Souls hrou je King’s Field (ktorý samozrejme nik nepozná). Temné fantasy pre prvý PlayStation hráči sledovali z pohľadu prvej osoby, pričom ste v rámci vizuálne jednoduchých levelov chodili labyrintovými chodbami, kde na vás číhali nebezpečenstvá v podobe bizarných monštier, ktoré akoby vypadávali z mysle žánrových géniov ako Lovecraft, King alebo Stoker.

Iba málokto pochopil genialitu celého konceptu, no King’s Field sa dočkal určitého (menšieho) kultu. Každopádne, história dala vývojárom za pravdu, nakoľko dnes je práve niekoľkokrát zmienený projekt považovaný za zrod toho, čo bolo neskôr Miyazakim a jeho tímom reinkarnované do podoby samostatného Souls žánru. Vydanie Demon’s Souls nezožalo očakávané ovácie, no postupom času prišli ľudia na styčné piliere, ktoré nesú do detailov prepracovanú hrateľnosť na svojich robustných základoch.

Následne prišlo fantastické Dark Souls, jeho pokračovanie, Bloodborne, finále Souls trilógie a nakoniec Sekiro: Shadows Die Twice, ktoré už rozkladá celý koncept a figúrky na pomyselnej virtuálnej šachovnici umiestňuje na úplne iné (doposiaľ neprebádané) pozície. No a teraz k nám dorazí bájny Elden Ring a ukážka nám v jasných kontúrach predvádza gameplay. Čo od neho môžeme očakávať?

Virtuálna Pieseň Ľadu a Ohňa

Poškvrnení sa čoskoro vrátia. Tak znejú prvé slová oficiálneho traileru, ktorý v sebe kombinuje podmanivý a dôkladne šifrovaný lore s akčnou zložkou. Tá je a vždy bola základom všetkých žánrových hier, pri ktorých je boj primárnym elementom hrateľnosti, pričom k nemu sú pridružené ďalšie podsystémy fungujúce na princípoch charakterových vylepšení a vylepšení výbavy.

Ak máte skúsenosti s tvorbou Miyazakiho, viete, že jeho hlava rozmýšľa trochu inak (prekvapujúco). Spravidla síce má jasný naratívny oblúk, ktorý sa snaží vyrozprávať. Pád Boletarie, vykúpenie z Lordranu, zbavenie sa dračej krvi a záchrana mladého pána Kura. Tieto príbehové línie sú ale skryté za stenou tajuplných dialógov, nejasných náznakov a bizarných, nezriedka pobláznených, postáv.

A práve týmto sa tvorí lore v rámci Miyazakiho tvorby. Namiesto jasného predstavenia konkrétnych prvkov, ktoré si hráč hravo pospája do uceleného obrazu, vytvára FromSoftware projekty, v ktorých tie prepojenia musíte hľadať sami. Minimálne v prípade, že chcete rozumieť tomu, čo sa v hre deje. A ak náhodou nie, aspoň sa vám pod ruky dostalo výborné akčné RPG.

It’s just like Lord of the Rings

Z hovoreného slova je zrejmé, že onen Elden Ring je mýtický predmet, ktorý sa hráči v podobe poškvrnených snažia získať. Nakoľko ide o fantasy svet a vzhľadom k tomu, že už mám skúsenosti s tvorbou oboch vyššie zmienených autorov, si dovolím tvrdiť, že prítomné kraje sú akousi formou pekla alebo minimálne reprezentujú padlé kráľovstvá zahltené monštrami z rôznych svetov.

No a Elden Ring buď prezentuje nadvládu nad touto krajinou alebo umožňuje únik z nej. Samozrejme je pochopiteľné, že vo svete je viacero poškvrnených, keďže žánrové projekty zahŕňajú určitú formu kooperácie. Bossovia môžu byť králi jednotlivých svetov alebo bájni hrdinovia, ktorí sa snažili získať prsteň, avšak nebezpečná cesta ich priviedla do šialenstva. Ostatne, japonskí tvorcovia nezriedka pracujú s motívom pokrútenej mysle, na ktorú má vplyv okolité prostredie.

Že ste už niekedy počuli túto bájku o prsteni moci? Kohože vám to pripomína? Tí sčítanejší z vás určite vedia, že jednou z najväčších inšpirácií George R. R. Martina je John R. R. Tolkien, ktorý napísal Hobbita a The Lord of the Rings. A vzhľadom k tomu, že Martin primárne pomáhal vytvoriť svet a prvky okolo neho, je evidentné, kde čerpal hlavný koncept alebo minimálne niektoré nápady. Preto sa síce zrejme nikdy nedočkáme nového knižného prírastku do rodinky známej pod označením Game of Thrones, no minimálne si zahráme Pána prsteňov pod taktovkou autora najpopulárnejšieho fantasy novej generácie.

Elden Ring ukážka
Zdroj: masgamers.com

Just like Dark Souls… and release date

Jedna z ďalších viet taktiež naznačuje, že hlavná postava, čiže hráč, je pod mocou nejakej kliatby, ktorá ho núti neprestajne bojovať, zomierať a následne sa reinkarnovať. A to zrejme až do momentu, pokiaľ sa podarí poškvrnenému získať prsteň.

Hrateľnosťou pritom ide o tradičnú záležitosť, kde si budete vylepšovať svoju postavu, zvádzať súboje s pestrým repertoárom protivníkom, prechádza zaujímavými lokáciami. O súbojovú zložku sa pravdepodobne báť nemusíme, keďže za projektom stojí ostrieľané štúdio s dlhoročnými skúsenosťami.

elden ring ukážka 2
Zdroj: screenrant.com

Highlightom celého projektu budú bossovia, dokonca nebudú chýbať ani klasické draky. Jednotlivé zložky sa síce neobmieňajú, avšak vyzerajú absolútne úchvatne, epicky a dych berúco. Až sa jednému nechce veriť, že titul vyjde i pre staršie generácie konzol.

Absolútny záver traileru prezrádza i dátum vydania, ktorý je momentálne (zrejme definitívne) stanovený na 21. januára 2022. Z veľkolepého RPG sa budú môcť tešiť ako majitelia PlayStation 4 a PlayStation 5, tak aj hrdí vlastníci Xbox One, Xbox Series S/X a v neposlednom rade aj PC používatelia, no tí výhradne v digitálnej podobe.

Čo hovoríte na zverejnenú ukážku? Uspokojila vaše očakávania, prípadne ste dúfali v niečo celkom iné? Pokojne nám dajte vedieť prostredníctvom dostupnej komentárovej sekcie.

Zdroj: YouTube.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah