Krásny príbeh s ešte krajšou animáciou | Elementy RECENZIA

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

Elementy RECENZIA – Pri spojení Disney a Pixar vždy vznikali majstrovské animované rozprávky. Mnoho z nich patrí medzi ikonické filmy, na ktorých vyrastalo niekoľko generácií a ktoré sú nestarnúce. Avšak v posledných rokoch má toto „duo“ problémy a ich filmy nedosahujú u divákov až také kvality, na ktoré boli zvyknutí spred rokov. Je film Elementy konečne návratom k ich slávnym dňom?

Elementy RECENZIA

V najnovšom animovanom filme sa presúvame do mesta Element city, v ktorom žijú všetky štyri elementy – vzduch, zem, oheň a voda – na jednej kope. V meste okrem mnohých iných žije aj mladá ohnivá žena Ember (Leah Lewis). Drsná a pohotová ohniváčka žije neprekvapivo v ohnivej štvrti, kde sa pripravuje na to, že jedného dňa preberie po svojom otcovi obchod s ohnivými produktami.

Elemental Emeber s otcom
Zdroj: polygon.com

Čírou náhodou jej do života ale vojde zábavný a citlivý Wade (Mamoudou Athie), ktorý je však z vodného národa. Aj napriek ťažšiemu začiatku sa z nich stanú priatelia, pričom práve Wade jej začne otvárať oči v pohľadoch na rôzne životné situácie. Ember tak začne spochybňovať svoje presvedčenie o svete, v ktorom žije, ako aj o osobe, ktorou chce byť.

Film je pastvou pre oči

Už z prvých trailerov a plagátov bolo jasné, že vizuálna stránka filmu bude patriť medzi jeho najsilnejšie časti. Vidíme grafiku, ktorá je spojením rôznych štýlov, pričom ich rozdiely sú viditeľné pri jednotlivých elementoch. Každý z nich má svojský spôsob animácie a divák si jednoznačne užije to, čo pred sebou vidí. Zo všetkých musím vyzdvihnúť pohyblivý dizajn ohnivých ľudí, ktorý je z nich jednoznačne najkrajší.

Element City Elementy
Zdroj: mamasgeeky.com

Nádherne vyzerajú nielen postavy, ale aj prostredie mesta, ktoré tvorcovia taktiež zaujímavo prispôsobili a odkazujú v ňom na jednotlivé elementy. To sa týka ale aj humoru či vtipných odkazov a názvov, ktoré sú neustále akosi prepojené so živlami. Dali si teda na týchto častiach filmu záležať a snažili sa čo najpresvedčivejšie vytvoriť svet, v ktorom živé elementy žijú.

Romantika aj hľadanie identity a miesta vo svete

Na druhej strane máme dej, ktorý sám o sebe nie je zlý, ale neponúka nutne nič nové. Je mnoho projektov, ktoré nám totiž prezentujú nečakaný stret dvoch kultúr, ľudí alebo skupín z rozličných pomerov. Tie sú podobne ako postavy vo filme najprv odťažití a postupne si k sebe hľadajú cestu. Pod nohy sú im ale hádzané polená a prekážky, ktoré im ukazujú, prečo byť priatelia nemôžu.

Elementy
Zdroj: deadline.com

Neoriginálne smerovanie deja nám ale nevadí z jedného dôvodu – vďaka sympatickým postavám, ktoré majú síce svoje chyby, ale práve preto sa s nimi vieme stotožniť. Ako každý mladý človek, tak aj Wade a Ember sa snažia zistiť, kde je ich miesto vo svete a akým človekom sa chcú stať. Do toho tam vidíme zároveň aj ich vzťahy s rodinami, ktoré sú, ako v každej rodine, komplikované.

A čo viac, jemne prezradíme, že priateľský vzťah ohňa a vody začne prechádzať až do romantiky. Prekvapivo sa tak z toho vykľuje romantická komédia, čo ale vôbec neprekáža. Láska dvoch mladých dodáva filmu originalitu a niečo, čo pre Pixar nie je až tak typické. A aj napriek tomu, že im celý svet pripomína, že oheň a voda byť spolu nemôžu, vy si nemôžete pomôcť a akosi dúfate, že sa dajú dokopy.

Elementy Wade a Ember
Zdroj: dailydot.com

Elementy RECENZIA – Zhrnutie

Film je rodinnou komédiou – svoje si v ňom nájdu deti, mladí ľudia aj dospelí. A to vďaka tomu, že sa animák prekvapivo venuje aj témam ako je romantika či hľadanie vlastnej identity. Vizuál je najsilnejšou stránkou filmu a spolu so sympatickými postavami tak dokážu vyrovnať nie najoriginálnejší príbeh o strete rôznych kultúr. Aj napriek tomu, že sa film Elementy zrejme nezaradí medzi najviac ikonické filmy od Disney a Pixar, určite stojí za zhliadnutie. A to preto, lebo klady jasne prevyšujú zápory, vďaka čomu si od nás odnáša hodnotenie 8/10.