Pozeráme sa na jeden z najlepších seriálov súčasnosti. Nová séria ohromila kritikov aj divákov

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

5. séria seriálu Fargo zbiera jednu pochvalu za druhou

V roku 1996 vyšiel film Fargo, za ktorým stáli bratia Coenovci. Svet okolo tohto filmu sa ale rozšíril v roku 2014 s rovnomenným seriálom. Za ním stojí showrunner Noah Hawley, pričom má za sebou už 5 natočených sérií – posledná séria seriálu Fargo začala vychádzať len nedávno. A prvé recenzie od kritikov (aj divákov) na ňu nešetria chválou.

Fanúšikom určite odľahlo, pretože štvrtá séria, ktorá vyšla ešte v roku 2020, nemala rovnaké kvality ako tie predošlé a bola pre väčšinu skôr sklamaním. Čo sa týka jednotlivých sérií, tie na seba dejovo nenadväzujú. Aj napriek tomu, že sa všetky odohrávajú v jednom svete, každá sa deje na inom mieste a v inom období. Jednotlivé série sa zameriavajú na nové postavy a herecké obsadenie.

Skvelá séria, ktorú si my zatiaľ nepozrieme

Seriál, známy pre svoj čierny humor a nečakané zvraty, je opäť úspešný. Kritici na stránke Rotten Tomatoes novej sérii zatiaľ udelili skóre 94 %, zatiaľ čo zo strany divákov na rovnakej stránke to je až 97 %. Kritici chvália Howleyho, ktorému sa podarilo dostať seriál späť na trať, ale pozitívne hodnotia aj hlavných hercov. Často sa opakujú najmä mená Juno Temple a Jon Hamm.

Tí si zahrali úlohu bohatej ženy v domácnosti a miestneho šerifa, pričom sú jednoznačne ťahačmi série. Najnovšia séria je podľa jednej kritičky povedomá, ale stále unikátna, pričom prekvapuje na každom kroku aj oddaných fanúšikov. Viacerí kritici o tejto sérii povedali, že je návratom do formy, pričom aj keď nejde o úplne najlepšiu sériu (to je jednoznačne druhá), stále patrí medzi vrchol.

Fargo 5. séria
Zdroj: TMDB

Okrem Temple a Hamma sa o úspech série určite postarali aj ostatní herci, napríklad Jennifer Jason Leigh, Joe Keery, Lamorne Morris a Sam Spruell. V Amerike seriál vysiela televízna stanica FX, ktorá patrí pod spoločnosť Disney. Aj napriek tomu ho na slovenskom Disney+ nenájdeme. Predošlé štyri série boli na streamovacej platforme Max do konca septembra, momentálne sa nedajú pozrieť nikde.

Sledovali ste tento dramaticko-komediálny seriál? Ktorá séria je vaša obľúbená?

Zdroj: rottentomatoes.com