Hrateľnosť UFC 4 je plynulejšia. O jednu alebo dve snímky za sekundu, hovorí kreatívny riaditeľ

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Návrat do virtuálnych klietok

Fanúšikovia športových titulov netrpezlivo očakávajú dátum 14. augusta 2020. Presne vtedy má prísť UFC 4, teda nový herný ročník bojových športov na PlayStation 4 a Xbox One, pričom vývojári nám aktuálne prezradili, že hrateľnosť bude plynulejšia a intuitívnejšia.

Gameplay jadro nie je nutné obšírne približovať, nakoľko zostáva už roky zachované. S ikonickými bojovníkmi, prípadne vlastným hrdinom, sa ocitáte v klietke, no a pomocou taktiky i tvrdých úderov ho musíte za každú cenu skoliť.

Podobnú, i keď mierne upravenú vetu by sme mohli aplikovať i na tituly ako Mortal Kombat, Tekken alebo Injustice. Jediný výraznejší rozdiel je v tom, že UFC sa snaží vyznievať o niečo realistickejšie. Každopádne, žánrové značky málokedy prichádzajú s prevratnými zmenami. Autori sa skôr snažia upravovať fungujúci koncept, aby stále pôsobil aktuálne, hral sa príjemne a súčasne sprostredkovával výzvu.

Hrateľnosť nadchádzajúceho UFC 4 bude o niečo plynulejšia

Kreatívny riaditeľ Brian Hayes vysvetľuje, že jednou z najväčších zmien v športovej iterácii bude kompletná zmena ovládacej schémy. Jednoduché úkony a útoky zostávajú zachované, avšak podľa jeho vlastných slov od vás náročnejšie ofenzívny nevyžadujú takzvaný Twister prstov.

Podstatnou (a u mnohých hráčov vítanou) inováciou je fakt, že nemusíte držať tlačidlá, nakoľko ich stačí stlačiť. Ak to prevedieme do praxe, znamená to, že sa nedostanete do situácie, kde je pre combo útok kľúčové, aby ste súčasne držali päť alebo šesť tlačidiel príslušného gamepadu.

hrateľnosť UFC 4
Zdroj: polygon.com

Úpravám sa nevyhli ani animácie, ktoré vyzerajú plynulejšie a pochvália sa lepšou nadväznosťou. Hayes hovorí, že bojové úkony sú o jednu alebo dve snímky rýchlejšie, no a súčasne sa nemusíte neustále dívať na tlačidlá. Hra teda v priamej hrateľnosti reaguje rýchlejšie.

Nakoniec je ešte zmienené, že pridanie širšieho RPG elementu a akýchsi úrovní v jednotlivých triedach sa prejavia počas bojov. Niektoré útoky budú účinnejšie a protivníka poriadne zabolia, iné (s nízkym levelom) len mierne pošramotia súpera stojaceho proti vám.

Rozhovor je zakončený sebavedomým prehlásením, že máme očakávať podobný, akurát plynulejší a na ovládanie jednoduchší zážitok, ktorý sprostredkuje intenzívne strety v klietke.

Čo si myslíte o implementovaných zmenách? Tešíte sa na nadchádzajúci ročník fyzicky náročných súbojov? Dajte nám vedieť prostredníctvom dostupných komentárov. 

Zdroj: vg247.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah