Netflix chystá zdražovanie a naďalej raketovo rastie. Nenávidená praktika sa mu vypláca

Nenechajte si ujsť

Netflix raketovo rastie, chce zdražovať

Netflix sa podelil o svoje hospodárske výsledky a rozhodne má dôvod na radosť. Streamovací gigant naďalej raketovo rastie a prehlbuje svoj náskok pred hlavnými konkurentmi. Spoluriaditeľ spoločnosti v plánoch do budúcna naznačil zdražovanie, služba však bude pokračovať aj v pridávaní obsahu tretích strán, informuje Yahoo Finance.

Netflix za posledný kvartál minulého roka zaznamenal viac než 13 miliónov nových predplatiteľov. Celkovo tak počet platiacich divákov presiahol 260 miliónov. Službe sa darí aj finančne, zaznamenala medziročný nárast príjmov až o 12,5 %, čím prekvapila aj finančných analytikov.

Diváci ho kritizujú, Netflix sa raduje

Služba za raketový nárast predplatiteľov vďačí predovšetkým obmedzeniu zdieľania účtov, ktoré množstvo divákov prinútilo zaplatiť si vlastné predplatné. Netflix obmedzenie predstavil aj na Slovensku, stalo sa tak v júli minulého roka. Za nárast príjmov služba vďačí aj predstaveniu lacnejšieho balíčka s reklamou, ktorý ponúka na vybraných trhoch.

netflix serial money heist berlin
Zdroj: Netflix / TMDB

Streamovacia platforma v štvrťročnej správe naznačila aj zdražovanie predplatného. „S neustálymi investíciami a vylepšeniami Netflixu môžeme v určitých prípadoch požiadať našich členov, aby si priplatili a zohľadnili tak tieto vylepšenia. To nám pomôže zotrvať v kolobehu dodatočných investícií na ďalšie zlepšovanie a rozširovanie našich služieb.“ hovorí Netflix v liste pre investorov.

Služba nekonkretizuje, aké balíčky by chcela zdražieť, ani ktorých krajín sa môže zvýšenie cien dotknúť. Jednotlivé trhy si Netflix vyhodnocuje individuálne a podľa toho nastavuje aj cenovú politiku.

Naposledy napríklad služba zdvihla predplatné viacerých svojich balíkov v USA a Kanade. Netflix tu tiež úplne zrušil svoj základný balíček a nahradil ho lacnejšou alternatívou s reklamou, ktorá mu generuje dodatočné príjmy. Zdražovanie pre Slovensko ani plány predstaviť tu predplatné s reklamou zatiaľ služba neavizovala.

Trend bude pokračovať

Spoluriaditeľ spoločnosti Ted Sarandos však naznačil, čo od Netflixu možno očakávať v ďalšom roku. Povedal, že aj keď konkurenti začínajú šetriť na vlastnom obsahu, Netflix nič podobné nechystá a v aktuálnom roku neplánuje na tvorbe svojich titulov šetriť. Pokračovať tiež bude licencovanie obsahu tretích strán, čo znamená, že na Netflixe budú predplatitelia vidieť viac filmov a seriálov od Disney+, HBO Max, SkyShowtime a ďalších platforiem, o čom už sme vo viacerých prípadoch informovali.

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -