Ako dopadla piata séria Prvých 100? | Prvých 100 5. séria RECENZIA

Betka Múcsková
Betka Múcsková
Volám sa Betka, mám 23 rokov a som študentkou žurnalistiky a sociálnej antropológie v Brne. Denne pozerám filmy a seriály. Okrem nich ma baví umenie v rôznych podobách: rada kreslím, maľujem, čítam, vyrábam, píšem,... Verím, že kreativita a tvorenie dokáže človeku dávať viac, než čokoľvek iné.

Prvých 100 5. séria RECENZIA

Teenagerských seriálov je nespočetne veľa. Poberajú sa rôznymi smermi, zaoberajú sa všakovakými tematikami. Téma post-apokalyptického sci-fi síce už svoju slávu zažila v minulosti, no stále sa k nám vracia v podobe seriálu Prvých 100. Ten prichádza so stále ďalšími a ďalšími sériami. Dnes sa pozrieme na tú piatu. Pre tých, ktorí nevedia o čom hovorím, prečítajte si najprv tento článok.

Clarke
Zdroj: collider.com

Začiatky príbehu

Prvá séria sa dostala pred oči divákov v roku 2014. V tej sme sledovali, ako našich 100 teenagerskych „väzňov“ vyslali z vesmírnej stanice Ark na Zem, aby zistili, či je po apokalypse znovu obývateľná. 100 teenagerov sa teda muselo naučiť žiť samostatne a zároveň spolu v komunite. Objavili aj to, že na Zemi nie sú sami. A tak sa snažili o koexistenciu. V každej ďalšej sérii sa stretávajú s novými problémami a boj o prežitie nikdy nie je vyhraný. Objavujú sa ďalšie a ďalšie postavy, ktoré príbeh zamotávajú.

Na konci štvrtej série Zem zastihne už druhá apokalypsa. Postavy sa rozdelia na tri skupiny. Jedna odletí do vesmíru späť na Ark, druhá nájde podzemný bunker a hlavná hrdinka Clarke vlnu radiácie prežije vďaka čiernej krvi, ktorá jej tečie žilami. Séria končí ukážkou reality o šesť rokov, keď sa Clarke snaží spojiť s jej partiou, ktorá ušla do vesmíru. Jej pokus preruší vesmírna loď, ktorá pristane neďaleko nej a jej novej spoločníčky Madi, ktorá má tiež čiernu krv. Loď ale nepatrí Clarke-iným kamarátom, ale úplne cudzím ľuďom, ktorí prišli bojovať o posledné zelené miesto na Zemi.

prvých 100
Zdroj: pogdesign.co.uk

Piata séria

Piata séria sa teda točí okolo posledného miesta, na ktorom je možné prežiť. Narozdiel od predošlých sa mi zdalo, že dejová línia sa tiahla iba jedným smerom. Pred tým sa v jednej sérii riešilo viacej problémov a postavy sa rozdeľovali podľa toho, čo riešili. Taktiež sa v sérii stalo viac vecí, viackrát nám tvorcovia navodili pocit, že už je všetko v poriadku, a potom nás prekvapili ďalším zvratom. Z tohto pohľadu sa mi táto séria zdala slabšia než predošlé.

zdroj: simonc.me.uk

Naopak isté situácie, pri ktorých sa nejednému žalúdok obrátil, dodali tejto sérii trochu temnoty a realistickosti. Taktiež nesklamala v krásnych záberoch prírody a zničeného sveta. Nechýbali pútavé bojové scény a ani dojímavé, či taktiež smutné chvíle. Postavy sa tiež vyvinuli a ich charaktery nabrali nové stránky. Dynamickosť seriálu je nespochybniteľná.

Koniec nám naznačil, že nás ešte aspoň jedna séria čaká. Čítala som však aj to, že máme pred sebou dokonca ďalšie dve. Treba len na ne počkať. Predpokladané obdobie, keď vyjde 6. séria, je jar budúceho roka. Uvidíme, či dobehne nedostatky 5. série, alebo bude horšia.

Zdroj: pogdesign.co.uk

Aby som to zhrnula: Tak, ako v každej sérii, dajú sa nájsť aj pozitíva, ale aj negatíva. Séria sa samozrejme neobišla bez pár logických nezrovnalostí. Scenáru by sa ešte jeden mesiac naviac zišiel, aby sa doladili všetky kroky vedľa. Tiež by som privítala viac zvratov a prekvapení. Na druhej strane postavy majú stále svoj šmrnc a konajú nečakane. A tie zábery prírody a sveta… zanechali vo mne asi najväčšie dojmy z celej série. Z týchto dôvodov dostáva 5. séria seriálu Prvých 100 hodnotenie 7/10.