Mal zmeniť svet, teraz je každému na smiech. „Zabijak smartfónov“ čelí ostrej kritike

Futuristická náhrada smartfónov čelí kritike

Aktualizované 31. 1. 2024: Od svojho predstavenia v novembri minulého roka nazbieral Humane AI Pin rôzne kritické reakcie od technologickej komunity. Používatelia poukazujú na pochybný cenový model – okrem toho, že si zariadenie musíte kúpiť za 699  amerických dolárov, musíte si aj platiť mesačný poplatok 24 amerických dolárov.

Ako upozornil portál Mashable, zabudovaná umelá inteligencia taktiež nevyzerá spoľahlivo. Vo vlastnej reklame spoločnosti Humane sa objavili až dve chybné odpovede na faktické otázky. Technologický redaktor Casey Newton zasa nazval toto zariadenie „slepou ulicou“.

Technologický portál The Verge poukazuje na nedostatky v dizajne samotného zariadenia, ktoré je v praxi pomalšie a komplikovanejšie na ovládanie ako tradičný smartfón či smart hodinky. Niektorí používatelia taktiež spytujú samotný koncept AI Pinu, a to ovládanie pomocou hlasu. Napríklad na verejnosti bude pre mnohých ľudí nepríjemné rozprávať sa nahlas so svojím AI asistentom – bežný človek by preferoval vyhľadanie informácií cez smartfón v súkromí a tichu.

Pôvodný článok

Na trh v Spojených štátoch vstupuje zariadenie AI Pin od spoločnosti Humane, za ktorou stojí aj známy Sam Altman. Toto zariadenie má potenciál nahradiť smartfóny a využíva generatívnu umelú inteligenciu od spoločnosti OpenAI. Nie všetci však zdieľajú nadšenie z tohto produktu a mnohí ostávajú skeptickí – zákazníci si ho však čoskoro odskúšajú na vlastnej koži, a to doslova.

Dve časti a mesačný poplatok

Samotné zariadenie sa skladá z dvoch častí – zo štvorcového elektronického zariadenia so všetkými potrebnými komponentmi a z batérie, ktoré sa magneticky pripevňujú na oblečenie. Cena AI Pin je 699 amerických dolárov, avšak tam sa nekončí a používateľ musí platiť aj mesačný poplatok vo výške 24 dolárov. Za toto predplatné dostane zákazník telefónne číslo a dáta s pokrytím cez sieť T-Mobile.

humane
Zdroj: Humane

Predobjednávky budú spustené 16. novembra a Humane chce dodávať prvé zariadenia už začiatkom budúceho roka. Zariadenie je podľa The Verge možné ovládať hlasom, gestikuláciou a je vybavené aj miniatúrnym projektorom, ktorý má premietať obraz na dlaň používateľa. 13-megapixelová kamera dokáže vytvárať fotografie, videá však údajne prídu až po aktualizácii softvéru.

Cieľom je zrušiť prakticky celé tradičné používateľské rozhranie a teda aj domovskú obrazovku, na ktorú sme zvyknutí pri smartfónoch. AI Pin má zvládať poskytnúť sumarizáciu e-mailovej schránky či informovanie o kalorickej hodnote jedla len na základe fotky, ktorú vytvorí kamera. Rôzne systémy umelej inteligencie už dnes majú podobné schopnosti, zatiaľ sa ich však nepodarilo skĺbiť do jednotného zariadenia.

projektor
Zdroj: Humane

Začiatok novej éry

Samotný AI Pin nemusí byť tak revolučný ako jeho nástupcovia. Nápad sám o sebe je ambiciózny a aj keď spočiatku nemusí byť dostatočne výkonný či flexibilný, dodatočným vývojom a pokrokom AI modelov, na ktorých má fungovať (GPT či umelá inteligencia Microsoftu) sa môže stať skutočnou náhradou mobilných telefónov. Podobne ako prvé smartfóny, aj AI Pin tak môže byť začiatkom niečoho, čo raz budeme používať všetci.

Mesačný poplatok môže znieť nepríjemne, avšak vzhľadom na prístup k systémom umelej inteligencie nie je tak prehnaný. Ak by totiž zákazník chcel prístup k mobilnej sieti a zároveň prémiový prístup k systému, ako je GPT od OpenAI, zaplatil by viac než 24 dolárov mesačne. Aké sú skutočné schopnosti tohto netradičného zariadenia však povedia až prví zákazníci.