Markíza si udržala dominanciu, v roku 2023 predbehla konkurenciu ešte viac
Televízna skupina Markíza si aj v roku 2023 udržala a medziročne navyše posilnila pozícia celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. Do skupiny spadajú stanice Markíza, Doma, Dajto a tiež Markíza KRIMI, pričom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel až 29,6 %.
Čísla konkurenčnej skupiny Joj sa pritom pohybovali na úrovni 20,8 %. V porovnaní s rokom 2022 si tak Markíza prilepšila ešte o 4,5 percentuálneho bodu a jednotkou na trhu bola v roku 2023 až v 352 dňoch – teda o 14 dní viac, než v roku 2022.
Dominovala aj v prime-time
Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,3 % a Joj (23,4 %) tak predstihla až o 6,9 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 3,3 percentuálneho bodu. Skupina Markíza zvíťazila vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 334, v porovnaní s rokom 2022 pribudlo 33 líderských dní.
Najsledovanejšími programami TV Markíza sa v skupine 12-54 stali silvestrovské špeciály Možné je všetko! a Simona: Donaha!, večerné spravodajské relácie Televízne noviny a Počasie, veľkolepá tanečná šou Let’s Dance a seriálový megahit Dunaj, k vašim službám.
„Skupina Markíza má za sebou ďalší mimoriadne úspešný rok, vo všetkých najdôležitejších parametroch aj v počte líderských dní sme si medziročne výrazne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní a zvýšili tak svoj náskok voči konkurencii. Veľmi ma teší, že diváci a diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej streamovacej služby Voyo. Nesmierne si vážime dôveru všetkých našich divákov a predplatiteľov, budeme robiť všetko pre to, aby sme si ich priazeň zaslúžili aj v rozbiehajúcom sa roku 2024,“ zhodnotil Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Pomôžu aj nové seriály
„V našej jasnej stratégii a v nemenej úspešnom trende chceme pokračovať aj v roku 2024, už v najbližších dňoch prinesieme nové časti seriálových megahitov Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám, na ktoré už diváci a diváčky naozaj veľmi netrpezlivo čakajú. Tešiť sa však môžu napríklad aj na úplne nový dramatický seriál Zrada, v ktorom predvedú doslova herecký koncert Klára Issová a Milan Ondrík, ďalšie sezóny veľkolepej tanečnej šou Let’s Dance, divácky populárnej kulinárskej šou Na nože, alebo na Voyo Originál Metóda Markovič: Hojer, ocenený prestížnou medzinárodnou cenou z festivalu Serial Killer.
V príprave máme aj množstvo ďalších atraktívnych nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov, ktoré postupne nasadíme do vysielania,“ dodáva Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
V intenzívnom raste pokračuje aj streamovacia služba Voyo a v priebehu dvoch rokov služba dokázala získať až 320-tisíc nových predplatiteľov. Celkový počet abonentov na Slovensku a v ČR tak presiahol už 650-tisíc. Pokorenie miliónovej méty do roku 2025 už spochybňuje len málokto. Voyo zároveň čoraz viac začína dýchať na krk veľkým tuzemským hráčom vrátane Netflixu.
Najsledovanejšou v cieľovej skupine 12-54 bola pre seriál Dunaj, k vašim službám 7. epizóda jesennej štvrtej série odvysielaná vo štvrtok 2. novembra 2023, ktorá zaznamenala rekordný rating 10,3 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 33,2 %. Túto časť si vychutnalo 589-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patril absolútny rekord vianočnému špeciálu Dunaja. Ten si v utorok 5. decembra 2023 nenechalo ujsť až 598- tisíc divákov.