Vznikla v Česku novodobá klasika? | Vyšehrad: Fylm RECENZIA

David Zahradníček
David Zahradníček
Volám sa David, mám 23 rokov a aktuálne študujem žurnalistiku v Bratislave. Obľubujem šport a kultúru v akejkoľvek podobe.

Vyšehrad: Fylm RECENZIA – Z českých kín k nám „prestúpila“ úspešná komédia Vyšehrad: Fylm. Nadväzuje na krátkometrážny populárny seriál o nemravnom futbalistovi Juliusovi „Lavi“ Lavickom (Jakub Štáfek), ktorý si užíva život mladej vychádzajúcej hviezdy plnými dúškami. Jeho sľubná kariéra sa ale razom začína rozpadať na márne kúsky. Práve vďaka búrlivému životnému štýlu a množstvu škandálov prišiel o miesto v Sparte Praha. O Laviho služby prejavil záujem treťoligový FK Slavoj Vyšehrad. Ako sa jeho kariéra a osobný život rozvinuli sa dozvieme vo filmovom pokračovaní.

Vyšehrad: Fylm
Zdroj: Magic Box Slovakia

Zelená je tráva, futbal to je hra!

Keď sa darí, tak sa darí! Lavickému opäť sadla šťastena na kopačky a dáva jeden gól za druhým. Podarilo sa mu vytiahnuť Vyšehrad do druhej ligy a zatiaľ si v nej drží štatút najlepšieho strelca. Skauti z prvej ligy si ho pozorne premeriavajú a vyzerá to tak, že Lavický po sezóne opäť zamieri do najvyššej súťaže. Darí sa mu aj v osobnom živote. Priateľku Luciu (Šárka Vaculíková), sestru jeho agenta Jardy (Jakub Prachař), požiadal o ruku a svadobné plány sú v plnom prúde. Svadba sa ale stane spúšťačom nejedného problému…

Lavi je na mizine a svadba sa predsa sama nezaplatí. Rozhodol sa, teda, požičať si peniaze od pofidérnych ľudí. Nesplní podmienky na ich splatenie a počas svadobnej noci si preňho prídu. Aby toho nebolo málo, do života sa mu pripletie osemročný chlapček, ktorý tvrdí, že je jeho syn. Manželke Lucii narobil poriadne vrásky, a keď sa dozvie všetky nechcené novinky, necháva Laviho sa v nich topiť samého. Ten sa snaží všetko napraviť, ako len najlepšie vie, no poznáme ho – do čoho sa pustí, to nedopadne zrovna ideálne. Situáciu ale totálne nezvláda a znova sa vracia k drogám, alkoholu a nezáväznému sexu. Šťastie zo začiatku ho pomaly opúšťa a bude ho to stáť veľa úsilia, aby sa veci dali opäť do poriadku.

Vyšehrad: Fylm
Zdroj: Magic Box Slovakia

Vyšehrad: Fylm RECENZIA

Vyšehrad: Fylm je nevídaným konceptom v našich končinách. Nie vždy, predsa, dostane internetový seriál svoju filmovú podobizeň. Zároveň treba dodať, že svojím silným nekorektným humorom, ktorý už je málo vídaný na filmových plátnach, búra stereotyp bežnej českej komédie. Tie sa v posledných rokoch zameriavajú skôr na romantickú zápletku, no Vyšehrad je dôkazom, že aj bez nej sa dá na trhu uspieť. Podľa slov producenta filmu, Ctibora Pouby, sa výsledná snímka mala podobať na americké komédie z 90. rokov a je to na nej vidieť. Humor si vo filme nekladie servítok pred ústa, všetky situácie prezentuje hrubo, neskreslene a vulgárne. Cieľová skupina divákov ním bude nadšená, no ostatní z neho môžu byť znechutení a sklamaní.

V niektorých momentoch je film vtipnými scénami priam presýtený, skáče z extrému do extrému a nie vždy trafí loptu do správnej brány. Skôr si týmto rýchlym sledom dáva vlastný gól. Nevýhodu rýchle po sebe nasledujúcich humorných situácií kompenzuje dobrá kamera, solídne efekty a svižný strih. Kvôli nim sa v snímke nenachádza hluché miesto a aj z lineárneho, miestami banálneho príbehu, dokázali vytvoriť pútavých 105 minút.

Vyšehrad: Fylm
Zdroj: Magic Box Slovakia

Herci sa zaskveli

Hlavným ťahákom filmu sú fantastické herecké výkony. Vystúpenie Jakuba Štáfka je hodné ocenenia Zlatá lopta. Absolútne si podmanil divákov v kinosále. Len veľmi ťažko by sme hľadali herca, ktorý by sa podujal na tak svojskú rolu, no popravde, nik iný by sa do nej tak nehodil ako práve Štáfek. Skvele ho vo filme dopĺňajú jeho partnerka, Šárka Vaculíková, a agent, Jakub Prachař. Ich postavy vo filme nemali chybu a skvelo rozvíjali príbeh okolo Juliusa Lavického. Vo filme si, taktiež, zahrali: Ondřej Pavelka, Jiří Ployhar ml.Veronika Khek Kubařová, David Prachař, Ivana ChýlkováJaroslav Plesl a mnoho ďalších.

Bystrému oku športového fanúšika isto neunikol ani rozmanitý komparz tvorený z hviezdnych mien: Tomáš RosickýPatrik BergerVladimír ŠmicerJan KollerTomáš ŘepkaVáclav KadlecRoman BednářOndřej Pavelec či Jakub Voráček. K športovcom sa pridal aj legendárny komentátor, Jaromír Bosák, a samotný producent filmu, Ctibor Pouba.

Vyšehrad: Fylm RECENZIA – Zhrnutie

Vyšehrad: Fylm vnáša späť do českej kinematografie stratený námet nekorektnej komédie. Nechce sa zapáčiť každému a razí si svoju cestu, doposiaľ veľmi úspešnú. Príbeh Juliusa „Lavi“ Lavického je síce jednoduchý a priamočiary, no vždy prekvapí kurióznymi a vtipnými situáciami. Niekedy ale platí pravidlo, že menej je viac. Veľkým plusom sú kvalitné výkony hereckej zostavy, svižný strih a dobrá kamera. Film si oprávnene zaslúži 7,5/10 a len čas ukáže, či sa zapíše medzi najväčšie české klasiky.