Verdikt dorazil a nikto sa na ňom nevie zhodnúť. Aký je nový Assassin´s Creed?

Kratší, menší a komornejší. Tak nejak by sa dal opísať najnovší počin od spoločnosti Ubisoft. Až sa zdá, že sme sa so sériou Assassin´s Creed po rôznych kreatívnych odbočkách vrátili až do bodu, kde to všetko začalo. Čerstvý diel milovanej hernej značky Assassin´s Creed dostal pokračovanie, recenzenti sa však nevedia dohodnúť.

Späť ku koreňom značky

Assassin´s Creed Mirage začal pôvodne len ako DLC k predošlému titulu Valhalla, napokon sa ale z neho stala plnohodnotná hra. Aj niektoré recenzie však potvrdzujú, že je na hre menšia ambícia vývojárov jednoducho cítiť, najmä po príbehovej stránke. Príbeh totiž skôr dovysvetľuje udalosti okolo hlavného hrdinu Basima, ktoré sa nezmestili ešte do predošlej hry (tam vystupoval Basim ako vedľajšia postava). Ak sa teda k sérii Assassin´s Creed vraciate po dlhšej dobe, príbeh vás nemusí hneď zaujať.

Menšia hra však so sebou priniesla aj niekoľko výhod. Prvou je hlavné mesto hry – Bagdad, v ktorom budete tráviť najviac vášho času. Historická metropola je zďaleka viac prepracovaná a plnšia než mestá, ktoré sme mali možnosť vidieť v predošlých hrách ako Oddysey či Origins. Dalo by sa povedať, že sa hra skôr približuje k titulom Unity či Syndicate, kde sa na kvalitné mestské štvrte kládol vtedy ešte obrovský dôraz.

Menej súbojov, viac taktiky

Ďalšou zmenou prešiel súbojový systém. Súbojov je menej, nepriateľov tiež a miesto už zaužívaného „máchania“ zbraňami z posledných rokov, sa vyplatí skôr tichší postup. Tam hra exceluje. Mirage ponúka dostatočne veľa možností pre vlastný postup jednotlivými misiami. V skratke povedané, dostanete cieľ a spôsobov, ako ho zneškodniť, je hneď niekoľko.

Práve na vyšetrovaní situácie okolo jednotlivých cieľov je celá hra postavená. A práve tu sa najviac podobá úplne prvej hre v sérii. Je na vás, ktorý cieľ si vyberiete ako ďalší, pričom pri každom budete musieť najprv absolvovať niekoľko príbehových misií. A až potom vás hra pustí k tej najobľúbenejšej časti – ku krvavému bodaniu hlavného nepriateľa už tradičnou skrytou čepeľou.

AC Mirage
AC Mirage Recenzie Zdroj: OpenCritic.com

Opäť chýbajú inovácie

V niektorých recenziách vychvaľujú aj vedľajšie postavy a najmä ich kvalitný a uveriteľný anglický dabing. Hlavný hrdina Basim je aj napriek slabšiemu príbehu spracovaný dostatočne dobre na to, aby ste si s ním prechod hrou užili.

Skrátka, keď to všetko podčiarkneme, dozvedeli sme sa azda len toľko, čo sme vlastne už aj tušili. Nový Assassin´s Creed: Mirage je fajn, ale ak niekto od hry čakal aspoň trošku nápaditosti, pravdepodobne ostane sklamaný. Možno nabudúce.

PS: Niektorí však titulu dajú určite šancu najmä kvôli zníženej cene. Ubisoft si totiž za hru pýta „len“ 43 eur, namiesto tradičných 60.

AC Mirage
Zdroj: Ubisoft