Recenzia najlepšieho akčného seriálu súčasnosti: Stráca dych, no stále má niečo lepšie ako väčšina konkurencie

Akčný hit sa vrátil, Reacher opäť zabaví

Amazon Prime Video opakovane dokazuje, že je pripravený pobiť sa o diváka a vlastným obsahom súperiť aj s hitmi od Netflixu, HBO či Disney+. V súvislosti s Prime Video sa v nedávnej minulosti hovorilo predovšetkým kvôli premiérám veľkorozpočtových fantasy ako Pán prsteňov: Prstene moci či Koleso času. Iróniou preto je, že v popularite i celkovej sledovanosti ich rozdrvil akciou nabitý seriál s omnoho nižšími ambíciami.

Akčná novinka Reacher do ponuky služby dorazila vo februári 2022 a stala sa okamžitým hitom. Špeciálny armády vyšetrovateľ Jack Reacher bol viacerým divákom dobre známy z knižnej série spisovateľa Lee Childa, dočkal sa aj dvojice filmov s Tomom Cruisom. Producent a scenárista Nick Santora, ktorý sa v minulosti postaral napríklad o Prison Break: Útek z väzenia, vo svojej novinke stavil na priamočiarosť, brutalitu a hrubú silu, a to doslova.

Reacher 2.séria
Zdroj: YouTube / Screen Connections

Rozdrvil aj hity konkurencie

Do titulnej role obsadil svalnatého obra Alana Ritchsona a predstavil jednoduchý príbeh, v ktorom sa bývalý armádny vyšetrovateľ ocitá v americkom zapadákove, vytrieska tu miestny gang a popritom stihne románik s kráskou z policajného zboru. Reacher pri svojej premiére ponúkol naoko zamotaný, no v skutočnosti ľahko prístupný a priamočiary príbeh na čele so sympatickým hrdinom, ktorý zničí všetko a všetkých s odvahou postaviť sa mu do cesty.

Skvele namiešané ingrediencie akčnej zábavy pre Amazon znamenali historicky najväčšiu sledovanosť spomedzi všetkých jeho seriálov. Reacher sa ale nezastavil iba tam a dokázal porážať aj zvučné mená konkurencie. Druhá séria na Prime Video iba v uplynulý piatok vyvrcholila poslednou epizódou a uzavrela ďalší Reacherov príbeh. Ten opäť potvrdzuje vysoké kvality a povesť jedného z najlepších akčných seriálov súčasnosti. Za predchodcom ale druhá séria po všetkých stránkach zaostáva.

Reacher
TMDB

Reacher nabral posily

Na prvý pohľad sa pre Reachera na začiatku novej sezóny príliš veľa nezmenilo. Stále ide o tuláka v 3XL šatách, ktorý so zubnou kefkou vo vrecku prechádza Amerikou a keď narazí na problém, je odhodlaný zasiahnuť.

V prvej sérii Reacher riešil záhadnú smrť svojho brata, ktorá smerovala k miestnemu vysokopostavenému investorovi, v pokračovaní musí neohrozený svalovec zachraňovať svojich bývalých kolegov z armády. Práve členovia Reacherovej špeciálnej jednotky sa totiž stávajú cieľom pre neznámu skupinu profesionálov, ktorá ich likviduje mimoriadne brutálnym spôsobom.

Reacher sa tak vracia späť k starým známym a postupne zisťuje, že jeden z jeho dávnych priateľov pravdepodobne vymenil kabát, zapredal svojich kolegov a v zbrojárskej spoločnosti si chce prísť na milióny. Inštinkty hlavného hrdinu však hovoria, že vo veci je omnoho viac a ako rád opakuje, domnienky vo vyšetrovaní zabíjajú. Reacher sa tak drží holých faktov a postupne skladá mozaiku udalostí, ktoré vedú až do krvavého, no v žiadnom smere prekvapivého finále.

Hlavnou zmenou oproti prvej sérii je, že Reacher už na vyšetrovanie nie je sám a po boku má neustále členov zo svojho bývalého tímu. Pravdepodobne netreba pripomínať, že ide o najlepších z najlepších, keďže do jednotky si ich pred rokmi práve kvôli tomu vlastnoručne vybral. Práve preto hlavný hrdina počas druhej epizódy prežíva aj silnú dilemu o integrite svojho bývalého priateľa. Jeho zrada by totiž výrazne zamávala aj hodnotami hlavného hrdinu.

trailer reacher 2. séria
Zdroj: Prime Video

Priamočiara a ľahko predvídateľná zábava

Z prvej série sa do tímu vracia Reacherova parťáčka a technologická expertka Frances Neagleyová (Maria Sten), k novým postavám patrí bývalá tajná láska Karla Dixonová v podaní kanadskej krásky Serindy Swan, no a tiež bojovo zručný David O’Donnell (Shaun Sipos). Štvorici vyšetrovateľov cestu čoskoro skríži aj ruka zákona, ktorú zastupuje Domenick Lombardozzi, hviezda seriálu The Wire – Špína Baltimoru či Tulsa King.

Reacher sa tak čoskoro po stretnutí so svojimi známymi dáva do pohybu a (spravidla) hrubou silou získava ďalšie diely skladačky. Nelení však ani šéf bezpečnosti a hlavný záporák. Tým je tentokrát herec Robert Patrick, ktorý sa zaskvel ako hlavný antagonista v Terminátor 2: Deň zúčtovania, ktorý začína cítiť nebezpečenstvo a posiela proti armádnemu tímu vyšetrovateľov všetko, čo má zrovna po ruke.