Pripravte sa na zdražovanie. Netflix má famózne výsledky, bude dvíhať ceny

Nenechajte si ujsť

Konkurencia môže závidieť, Netflix opäť dominuje

Najväčšia streamovacia služba sveta sa podelila o svoje hospodárske výsledky za uplynulý kvartál. Netflix sa aktuálne vezie na víťaznej vlne, dokázal totiž prilákať milióny nových predplatiteľov a zároveň tiež zvýšiť svoje medziročné zisky. Streamovacia služba číslo jeden za svoj úspech vďačí predovšetkým zavedeniu lacnejšieho predplatného s reklamami, ako i zásahu voči zdieľaniu hesiel – praktike, ktorú služba začala aktívne využívať iba pred pár mesiacmi.

Ako informuje New York Times, Netflix si za uplynulý kvartál pripísal 8,76 milióna predplatiteľov, čím tromfol aj optimistické očakávania analytikov. Celkový počet abonentov tak narástol už na 247 miliónov, služba sa tak po minuloročných problémoch a odlive predplatiteľov opäť môže radovať.

Netflix ruší seriály 2022
Zdroj: Pexels

Okrem nárastu predplatiteľov Netflixu rástli aj zisky. Štvrťročné tržby medziročne vzrástli o 7,8 % na 8,5 miliardy dolárov, pričom čistý zisk dosiahol 1,67 miliardy dolárov. Ide o fantastické čísla, o ktorých môže konkurencia zatiaľ iba snívať. Prakticky všetky ďalšie streamovacie služby sa totiž topia v dlhoch a zaznamenávajú veľké prevádzkové straty.

Vyhrážky sa nenaplnili

Netflix za pôsobivé hospodárske výsledky vďačí predovšetkým dvom krokom – zavedeniu lacnejšieho balíčka s reklamou, ktorý je zatiaľ dostupný na vybraných trhoch. Druhým pilierom úspechu je zákrok proti zdieľaniu hesiel, ktorý služba začala presadzovať počas tohto roka. Používatelia, ktorí zdieľajú jeden účet mimo spoločnej domácnosti, si po novom musia priplatiť za extra člena (na Slovensku táto možnosť nepochopiteľne chýba) alebo založiť celkom nový účet.

Práve spoplatňovanie zdieľania hesiel sa medzi používateľmi stretlo s veľkou nevôľou. Diváci na sociálnych sieťach i fórach zverejňovali vyhrážky, že s Netflixom končia, žiadny podobný scenár sa však nakoniec nenaplnil.

Príde aj zdražovanie

Netflix priaznivé hospodárske výsledky využil k okamžitému zvyšovaniu cien predplatného na domácom americkom trhu, ako i vo Francúzsku a Veľkej Británii. Streamovacia služba zdražovanie avizovala už dávnejšie, náhle zvýšenie však prichádza ako prekvapenie. Služba predplatné zdražuje o dva až 3 doláre pri základných i prémiových balíčkoch, navýšenie v prípade základného balíčka s reklamou predstavuje až 20 %.

Zatiaľ nie je jasné, či má Netflix v pláne predstaviť lacnejšie balíčky s reklamou aj na Slovensku. V oblasti zdražovania je však streamovacia služba konkrétnejšia a počas budúceho roka chce ceny predplatného zvyšovať globálne. Každý trh si však bude vyhodnocovať zvlášť.

Netflix sa vezie na víťazne vlne, paradoxne sa to však premietne aj do ceny predplatného. Platili by ste si za Netflix viac? Napíšte nám do komentárov. 

Zdroj: New York Times

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -