Reklama

Ľudia hromadne vracajú Apple Vision Pro. Na týchto 5 problémov sa sťažujú najčastejšie

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 24 rokov a moje 3 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moja mačka. A tá tretia je tajná.
Reklama

Domček z kariet sa rúca, Apple Vision Pro majú problém

Aktualizované 19. 2. 2024: Ľudia aj naďalej využívajú 14-dňovej lehoty na vrátenie VR okuliarov Apple Vision Pro. Mark Gurman z magazínu Bloomberg teraz informuje o najčastejších dôvodoch, ktoré používatelia uvádzajú. Konverzoval celkovo s viac ako tuctom ľudí, ktorí sa sťažovali na nasledujúce problémy:

  1. Zariadenie je príliš ťažké, nemotorné a nepohodlné počas používania.
  2. Za vysokú cenu (3 499 amerických dolárov) je dostupný obmedzený počet aplikácií a VR video obsahu.
  3. Funkcie pre produktivitu, pri ktorých sa vám v rozšírenej realite zobrazia monitory, nie sú o nič efektívnejšie ako pripojenie ďalšieho monitoru ku počítaču. Navyše je nepohodlné používať ich dlhodobo.
  4. Displeje nepríjemne odrážajú svetlo, zorné pole je príliš úzke a používateľov z Vision Pro bolia oči
  5. Počas používania sa ľudia cítia odrezaní od reality a nedá sa zmysluplne využívať v bežnom živote, pričom ste v kontakte s inými ľuďmi. Chýbajú funkcie na zdieľané zážitky s ostatnými okolo vás. VR okuliare taktiež nemôžete len tak niekomu požičať, lebo kvôli presnej konfigurácii nebudú sedieť na hlave každému.

Pôvodný článok

Virtuálna realita. Jeden z najzásadnejších technologických sľubov 21. storočia, ktorý má navždy zmeniť nielen to, ako sa zabávame a hráme hry, ale aj to, ako komunikujeme a pracujeme. Na svete je už viacero firiem, ktoré sa pokúsili priniesť VR headset s potenciálom na skutočné využitie aj v pracovnej sfére. Zatiaľ najsľubnejším pokusom sa zdal byť nový headset Vision Pro od spoločnosti Apple so šialenou cenovkou 3 499 amerických dolárov. Lenže, ako informuje The Verge, ani tento pokus úplne nevyšiel.

Reklama

Kalifornský technologický gigant ich nazýva svojím prvým zariadením v sfére „priestorových počítačov“. Vo svojej podstate sú však Vision Pro sofistikovanými okuliarmi pre virtuálnu a rozšírenú realitu (VR a AR). Apple v nich priniesol celý rad inovácií a už existujúce technológie, ako napríklad ovládanie gestami, ktoré už poznáme z Meta Quest 3, vyšperkoval a dodal im plynulosť a šmrnc svojho softvéru.

Reklama
apple vision pro
Zdroj: Apple

Vision Pro taktiež ponúkajú vysoké rozlíšenie (4K pre každé oko) a okrem iného aj sledovanie očí. Vďaka tomu sa úplne zmenil spôsob použitia a ovládania zariadenia, ktoré tak pôsobí ešte viac futuristicky. Aj toto sú dôvody, prečo sa na nové VR/AR okuliare Apple vrhlo v USA ohromné množstvo ľudí, aj napriek vysokej cenovke. Mnohí zo zákazníkov si to však zdanlivo rozmysleli a zariadenie vracajú v rámci 14-dňovej lehoty.

Vráťte nám peniaze, hovoria zákazníci

Novinka od Apple spôsobila hotový ošiaľ v uliciach Ameriky, no teraz spôsobujú paniku na predajniach technologickej spoločnosti. Okuliare sú vonku zhruba 2 týždne, čo znamená, že prvej vlne zákazníkov čoskoro končí právo na vrátenie produktu do 14 dní od zakúpenia. Toto právo sa vzťahuje na akýkoľvek výrobok Apple a platí bez udania dôvodu.

Reklama

Očividne právo na vrátenie využíva veľká skupina používateľov. Ako informuje portál The Verge, predajne Apple sa hemžia ľuďmi, ktorí pýtajú naspäť svoje peniaze za Vision Pro. Mnohí z nich si okuliare chceli len vyskúšať a nikdy ani neplánovali si ich nechať – medzi nimi sú aj technologickí redaktori, YouTuberi či jednoducho nadšenci elektroniky a fanúšikovia Apple. Vision Pro si zaobstarali, 2 týždne sa s nimi prakticky zadarmo hrali a teraz ich vracajú. Firma im pritom vráti celú sumu, ktorú pôvodne zaplatili.

Reklama
Apple Vision Pro
Zdroj: youtube.com (screenshot), instagram.com (screenshot)

Zdravotné problémy a iné komplikácie

Druhou, údajne taktiež veľkou skupinou používateľov, ktorí vracajú svoje Vision Pro, sú sklamaní zákazníci. Niet pochýb o tom, že VR/AR headset od Apple je ohurujúcim kúskom technológie. Stále viac ľudí sa však sťažuje na ťažkosti pri používaní Vision Pro. Medzi tie najčastejšie patria bolesť krku a na lícach v dôsledku vysokej hmotnosti, štípanie očí a nevoľnosť.

Na internete sa však začali objavovať správy aj o omnoho vážnejších problémoch, ktoré by Applu mohli spôsobiť skutočné nepríjemnosti. Technologický redaktor Parker Ortolani sa na platforme Threads sťažoval, že kvôli Vision Pro sa mu v oku objavila krvná zrazenina.

 

Uverejnil/-a @parkerortolani
Zobraziť v Threads

 

Okrem problémov spôsobených hardvérom sa používatelia už od začiatku sťažujú na softvér. Povrchné používanie systému je intuitívne a presúvanie a pripínanie okien funguje bezproblémovo. Komplikácie však nastanú, keď sa používatelia snažia vydolovať z Vision Pro maximum a experimentovať s myšlienkou, že by ním skutočne nahradili svoj počítač. Táto realita, zdá sa, ostane aj naďalej len snom.

Reklama

Využitie Vision Pro je stále obmedzené

Na tému obmedzeného využitia Vision Pro pre hlbokú prácu sa vyjadril aj Carter Gibson, komunitný manažér Google. „Čo sa týka manažmentu súborov, ťažko sa multitaskuje medzi oknami,“ hovorí a špecifikuje, že „niektoré typy súborov jednoducho Vision Pro nepodporuje.“ Gibson si taktiež nevie predstaviť, že niektoré úkony na tomto zariadení by zabrali „menej energie, ako s myšou a klávesnicou“.

Vyhliadkam Apple Vision Pro nepomáha ani fakt, že toto zariadenie má seriózny problém s aplikáciami, respektíve s ich nedostatkom. Aj keď je pravda, že na nich viac-menej hladko fungujú všetky appky z iPhonov a iPadov, veľa vývojárov sa do tvorby natívnych riešení nehrnie. Vo výsledku tak používatelia nevyužijú plný potenciál okuliarov.

Iné spoločnosti, ako napríklad YouTube, Netflix či Spotify, sa rozhodli, že na Vision Pro si vôbec nestiahnete ich aplikácie, a to ani v neprerobených, značne obmedzených portovaných verziách z iPhonu a iPadu. Tieto služby môžete využiť len prostredníctvom internetového prehliadača Vision Pro.

Reklama
Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama