Suverénny kráľ televízie pokoril ďalší rekord
V utorok 28. novembra 2023 sa stal dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Zároveň v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pritiahol k obrazovkám absolútne rekordný počet divákov.
Utorková predposledná 14. premiérová epizóda 4. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov zvíťazila s doposiaľ tretím najlepším ratingom 9,2 % a nadpriemerným trhovým podielom 28,9 %. Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine zaostal s podielom na trhu 15,5 %.
Dunaj si podmanil najmä cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu 44,5 %.
Celkovo utorková rodinná sága pritiahla k obrazovkám od januárového štartu seriálu absolútne rekordných 558-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si včerajšiu epizódu zaplo až 712-tisíc divákov.
Padali ďalšie rekordy
Jednotkou na trhu v čase vysielania bola aj nasledujúca reality šou Farma. Nová epizóda zaznamenala rating 4,8 % a doposiaľ tretí najvyšší trhový podiel 27,2 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov.
Druhým najsledovanejším seriálom na trhu sa v utorok stala podvečerná Mama na prenájom, ktorá si pripísala rating 6,3 % a trhový podiel 25,2 %. Utorkovú epizódu si vychutnalo v rámci aktuálnej 2. série rekordných 397-tisíc divákov, pričom v čase vysielania mala dosah až na 510-tisíc divákov.
Najsledovanejšími spravodajskými programami dňa sa v utorok v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné spravodajské relácie TV Markíza – Televízne noviny a Počasie. Sumár spravodajských aktualít si na Markíze nenechalo ujsť 487-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, so zásahom až 816-tisíc divákov. Aktuálne informácie o počasí zaujali 470-tisíc divákov.
Markíza prekonala konkurenciu aj popoludní so sériou príbehov Rodinné prípady a reláciami Prvé Televízne noviny a Reflex. Zabodovala tiež ranná relácia Teleráno, utorkové vydanie zaznamenalo podiel na trhu 29,4 %.
Skupine Markíza sa v utorok darilo aj v rámci ponuky menších staníc, keď so stanicami Doma, Dajto a Markíza KRIMI obsadila až 14 priečok v rebríčku TOP 20. Celodenný trhový podiel skupiny dosiahol 34,1 %.
Zdroj: TS Markíza