Je epická potýčka medzi monštrami filmom tohto leta? | Godzilla II: Kráľ monštier RECENZIA

Mnohým divákom sa Godzilla z roku 2014 nepáčila preto, lebo tam bola doslova iba 10 minút a 46 sekúnd. Na dvojhodinový film to je síce trošku málo, no práve v tom spočívalo jeho čaro. Neskôr sme sa dočkali snímky Kong: Ostrov lebiek, ktorá dala jasne najavo, že štúdio Legendary vytvorilo vlastné filmové univerzum s názvom MonsterVerse.

Najnovším prírastkom do série je Godzilla II: Kráľ monštier, ktorá mala napraviť všetky chyby predchádzajúcej časti. Sľúbili nám oveľa viac monštier, akcie a súbojov, čo aj patrične dodržali. Kde sa teda naskytol problém, ktorým Godzilla z 2014 vôbec netrpela? Poďme to spolu zistiť v našej recenzii!

Godzilla II: Kráľ monštier recenzia
Zdroj: inverse.com

Godzilla II: Kráľ monštier RECENZIA

Hlavnou postavou „ľudskej“ časti príbehu je doktorka Emma Russell (Vera Farmiga), ktorá vytvorila prístroj s názvom ORCA. Ten dokáže pomocou rôznych frekvencii komunikovať s monštrami, ktoré vo filme nazývajú Titáni. Tento prístroj by mal ovládať ich správanie, no na druhú stranu dokáže rozpútať nespútanú deštrukciu. Jej dcéra Madison (Millie Bobby Brown) si tak začína myslieť, že jej matka úplne zošalela. Celú rodinu uzatvára jej rozvedený otec Mark (Kyle Chandler), ktorý sa nevie vyrovnať so smrťou svojho syna pri incidente s Godzillou.

Na strane dobra tak stojí spoločnosť Monarch (Ken Watanabe, Sally Hawkins), ktorá chce spolunažívať s monštrami v mieri. Proti ich ideálom ide ekoterorista Jonah Alan (Charles Dance), ktorý chce zo Zeme vytvoriť boxerský ring pre všetky monštrá. Vtedy prichádzajú na scénu legendárni Titáni – motýľ Mothra, ohnivý vták Rodan, trojhlavý drak Kráľ Ghidorah a milovaná Godzilla. Táto štvorica sa pobije o post kráľa všetkých monštier, čo vytvára jeden z najzaujímavejších súbojov tohto roka!

Godzilla II: Kráľ monštier recenzia
Zdroj: tokkoro.com

Ľudia boli zatienení monštrami

Najväčším problémom tohto filmu je fakt, že vás vôbec nezaujíma spomínaná ľudská časť príbehu. V prvej Godzille sme sa o hlavné postavy báli, celý príbeh sme prežívali spolu s nimi a záležalo nám na nich. Tentokrát je nám ale bohužiaľ jedno, či ich zašliapne Godzilla alebo ich zje jedna z troch hláv Kráľa Ghidoraha.

Postavy konajú bez akejkoľvek logiky, nestihnete si k nim vytvoriť citové puto a čo je najhoršie, počas celého filmu sú chránené tzv. „Plot Armorom“. Ten ich chráni pred smrťou a zraneniami, aj keď sa všetko naokolo rúca a vybuchuje. Táto časť príbehu je jedno veľké klišé a jej postavy sú vyslovene hlúpe. Treba si však uvedomiť jednu vec – tento film sa volá Godzilla, a nie Človek.

Režisér Michael Dougherty (X-Men 2) dokázal pre film zohnať naozaj nabitý herecký ansámbel. Vera Farmiga (V zajatí démonov), Kyle Chandler (Prvý človek), Ken Watanbe (Pokémon Detektív Pikachu), Sally Hawkins (Podoba vody) či Charles Dance (Game of Thrones). Bohužiaľ, ich skvelé herecké talenty boli limitované slabým scenárom. Zažiariť stihla iba Millie Bobby Brown (Stranger Things), ktorá opäť potvrdila, že ju čaká úspešná herecká kariéra.

Godzilla II: Kráľ monštier recenzia
Zdroj: collider.com

Hlavnými postavami sú monštrá

Poďme sa teda pozrieť na tú podarenejšiu časť, kvôli ktorej si budete chcieť kúpiť lístky do kina. Tou sú epické súboje medzi monštrami, ktoré nám v takomto merítku nedokázali priniesť ani Japonci. Ako hovorili aj prvé reakcie, tento film si treba pozrieť na čo najväčšom plátne s najlepším zvukom. Odporúčame vám samozrejme bratislavský IMAX, v ktorom sa pri reve Godzilly bude triasť celé kino. Vizuálna stránka filmu je teda naozaj nádherná a pri kolosálnych súbojoch budete mať ústa otvorené dokorán.

Ide o typickú letnú popcornovku, pri ktorej si na dve hodiny sadnete do sedadla a úplne vypnete svoje mozgové závity. Snímka sa nebojí deštrukcie celého mesta a vôbec si neberie servítku pred ústa! Presne toto je ten súboj, na ktorý sme čakali toľké roky. Na kvalite pridáva aj výborná práca s kamerou a burácajúca hudba od Beara McCrearyho, ktorý sa postaral aj o úspešnú hru God of War.

Godzilla II: Kráľ monštier recenzia
Zdroj: thetimes.co.uk

Pri jednotke sa diváci sťažovali, že tam bolo málo Godzilly a veľa príbehu o ľudských postavách. Tentokrát sa naopak diváci sťažujú, že tu je priveľa Godzilly a nedotiahnutý príbeh. Nuž, nikdy nevyhoviete všetkým. Za nás ide o výborný letný akčný film, ktorý si žiaden fanúšik monštier Kaiju nemôže nechať ujsť. Ide o epickú jazdu, ktorú si najlepšie užijete vo veľkej kinosále. Film Godzilla II: Kráľ monštier nás tak milo prekvapil a od nás si odnáša 8/10. Už teraz sme naozaj zvedaví na budúcoročné stretnutie Godzilly a Konga!

PS: Po záverečných titulkoch neodchádzajte z kina, inak zmeškáte zaujímavú scénu!