Remake prvej Witcher hry je neočakávanou realitou. Ako vzniká a kedy by mohol vyjsť?

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Vědmák schovejte ženské

Pôvodný Zaklínač je skutočným old school projektom. Nielenže neobsahuje tradičný dynamický súbojový systém (ide skôr o to kliknúť v správny moment), vznikal v dobách, kedy sa CD Projektu o masívnych peniazoch na vývoj mohlo iba snívať. A to sa odzrkadlilo na dnes už archaickom vizuálnom spracovaní, kde si rovnako staré hry vedú omnoho lepšie. Každopádne, bolo oznámené, že remake pôvodného The Witcher diela vzniká a to priamo u poľských autorov.

Osobne mám rád toto dnes už klasické RPG, no chyby na ňom jednoducho vidím. Český dabing občas pôsobí vtipne (naozaj ma zaujíma, či sa v nejakej podobe vráti v remaku). Jeho súbojový systém ma síce baví, avšak musím objektívne skonštatovať, že dynamiku jednoducho nemá a je takmer až ťahový.

No a k tomu grafická stránka, kvôli ktorej ho väčšina mladých hráčov odpíše ihneď na pohľad. Sú to aspekty, ktoré mne osobne neprekážajú, lebo sa na to dívam s kontextom doby a s prihliadnutím na veľkosť štúdia. Ale viem, že modernejšia generácia ako ja je na tom úplne inak.

Myslím si ale, že remakovať pätnásť rokov starú (v podstate indie) hru má väčší zmysel, ako keď prichádzate s prerábkou veľkého AAA počinu, ktorý funguje i dekádu od vydania. Prvý Zaklínač vznikal v dobách, kedy CD Projekt nik nepoznal. Vlastne, takmer nikto netušil, čo to univerzum Witchera je. A hlavne, celá IP nebola mainstreamovo zavedeným menom, nakoľko šlo o relatívne nenápadnú (i keď kvalitnú a stále úspešnú) knižnú sériu od Andrzeja Sapkowského. A to sa za tú dobu zmenilo.

Witcher Remake - ohlásenie
Zdroj: gematsu.com

Remake originálneho Witcher projektu je realitou

Aby sme ale všetko dali na pravú mieru, počin vzniká „iba“ s kreatívnym dohľadom od samotného CD Projektu. Koniec koncov, tamojší vývojári majú zrejme plné ruky práce s novým Cyberpunkom a štvrtým Witcherom. Hlavným štúdiom, ktoré sa na vytváraní aktívne podieľa, je Fool’s Theory. V tomto štúdiu sa ale podľa všetkého nachádzajú aj veteráni z čias prvého Zaklínača. Minimálne preto by mohol byť nový titul tematicky verný.

Vzniká nám však jeden potenciálny otáznik týkajúci sa výslednej kvality. Zmienení autori totiž na svojom konte nemajú jediný vlastný projekt, keďže spravidla pomáhali iným tvorcom s titulmi ako Outriders alebo Baldur’s Gate 3 (ktoré stále nevyšlo a o jeho kvalitách teda nič zásadné nevieme).

Súčasne, technicky debutovo pracovať na takto zásadnej záležitosti nie je ľahkou úlohou. Či už kvôli obrovskému tlaku z médií i očakávaní (fanúšikov je predsa len nemálo) alebo dôležitosti, nakoľko práve na toto akčné RPG sa budú najbližšie roky upierať zraky mnohých. Samozrejme, aktuálne je zbytočné niečo kritizovať, keďže sme nič z hry nevideli. A ani tak ľahko neuvidíme.

Kedy budeme môcť ponoriť nos do Fisstechu?

Týmto sme sa dostali k poslednému faktoru, konkrétne k tomu, že celý projekt je piesňou ďalekej budúcnosti. Vývoj je podľa oficiálnej správy vo svojej úvodnej fáze. Čo to v praxi znamená? Že remake prvej Witcher hry neuvidíme ešte zhruba tri roky. Ak by teda šlo všetko hladko a bezproblémovo, čo ide iba málokedy.

Musíme si totiž uvedomiť, že ide o takzvaný from the ground up remake, takže sa prerába každý prvok od úplných základov. Súbojový systém by na dnešných hráčov zrejme nefungoval. A keď prerábate niečo takto zásadné, musíte zmeniť aj architektúru, prípadne štruktúru oblastí, ktorá bola prispôsobená archaickej akčnej zložke.

A tam, kde niektorí tvorcovia upravovali iba audiovizuálne stvárnenie, musia ľudia z Fool’s Theory spraviť absolútnu zmenu. Ako to napríklad urobil Final Fantasy VII Remake, prípadne Resident Evil 2 z roku 2019. Je teda otázne, aký súbojový štýl si tvorcovia zvolia. Ako pristúpia k otvorenosti lokácií? Budú sa questy prepisovať a zostane iba základná naratívna štruktúra? To sú otázky, na ktoré odpovede nemáme, no v najbližších rokoch ich postupne dostávať budeme. Dovtedy by sme však mali mať tento remake označený veľkým červeným otáznikom, i keď nadšenie v každom z nás nepochybne vzbudzuje.

Ako vnímate remake prvého herného Witcher projektu? Myslíte, že pôjde o kvalitné akčné RPG, ktoré bude ctiť originál, prípadne sa úspech z minulosti už nemôže zopakovať? Podeľte sa o svoje názory prostredníctvom dostupnej komentárovej sekcie.

Zdroj: thewitcher.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -