Rozbor traileru na film Terminátor: Temný osud – Neuveríš, čo ti uniklo!

Rozbor traileru na film Terminátor: Temný osud

James Cameron je posledná záchrana. To sme si hovorili všetci a vkladali sme priveľké nádeje do tohto projektu. Cameronovi sa vrátili konečne práva na jeho výtvor a keďže nakrúca viacero Avatarov naraz, spolupracoval iba na písaní scenára, najal si režiséra Deadpoola (Tim Miller) a celé to produkuje. Sľuboval návrat ku klasike T2 s viac praktickými efektami, regrutoval znova Lindu Hamiltonovú (Sarah je predsa len zaujímavejšia postava ako jej syn John) a dušoval sa, že film bude pokračovanie dvojky a na ostatné filmy máme zabudnúť.  A v tom prišiel trailer…

Zdroj: dreadcentral.com

Terminátor 2 je pre mňa najlepší akčný film všetkých čias. Preto som ostal doslova obarený z toho, na čo som sa to práve pozeral. Pripomínalo mi to viac posledný Genisys ako návrat ku klasike. Zase DIGI bordel?! Pred pár rokmi pochovali Votrelca, minulý rok Predátora a po štvrtýkrát (T3, Salvation, Genisys) sa pokúsia pochovať Terminátora? To snáď nie!

Po čase som vychladol a pozrel si trailer znova a znova. Spomenul som si na kampaň ku T2, pri ktorej sme až do premietania nemali šajnu, kto kope za koho a do koho. V dnešnej internetovej dobe to bude ťažšie a aj preto sa tvorcovia rozhodli klamať telom (trailerom), ako to napríklad spravili tvorcovia Avengers: Endgame. Poďme sa pozrieť, čo som nielen ja, ale aj celý internet odhalil.

Temný osud (Dark Fate)

T2 sa začína aj končí cestou po diaľnici. Všetci hrdinovia šli do Mexika po zbrane a skryť sa. Ako povedal T-800, Mexiko je zóna, ktorú nezasiahla nukleárna vojna spôsobená Skynetom. Aj preto sa pokračovanie vybralo práve týmto smerom, čo vidíme hneď v úvode traileru. Ale Súdny deň predsa zastavili v dvojke? Nie, len ho oddialili – občas si film berie to naj z filmov, ktoré nie sú oficiálne. Aj názov tejto časti sa určite inšpiroval scénou z T2, v ktorej Sarah vyrezala nožom do stola slová „No Fate.“

Rozbor traileru na film Terminátor
empireonline.com

Mala som pekný, jednoduchý život…

To hovorí naša nová hrdinka Dani (Natalia Reyes), pokiaľ všetko nezmenil príchod bojovníkov/vrahov z budúcnosti. Vyzerá to tak, že Johnov osud prevezme práve toto drobné žieňa a práve ona sa stane novým terčom Terminátorov. Či to bude kvôli jej vodcovským schopnostiam, alebo nového vodcu privedie na svet práve ona – to nevieme.

Terminátor: temný osud
Zdroj: cineboom.eu

Rev-9 a nová bojovníčka odboja

Nový Terminátor má označenie Rev-9. Najprv som ho zhejtoval, ako sa len dalo, až kým som si neuvedomil, že je vlastne spojením T-800 (kostra) a T-1000 (zliatina). Ak si dobre všimnete, kostra má prázdnu časť v lebke, kde majú Terminátori hlavný čip, čo môže znamenať, že práve zliatina bude veliaca časť.

Aby zapadol, vyzerá ako Mexičan, čo však ale neznamená, že sa ešte párkrát nezmení. Hrá ho Gabriel Luna, ktorého poznáme hlavne ako seriálového Ghost Ridera. Názov Rev-9 môže byť aj úsek z Biblie ako Revelation 9, kde sa píše o apokalypse.

Rozbor traileru na film Terminátor
Zdroj: empireonline.com

Keďže Terminátor má svoj upgrade, dostala ho aj bojovníčka z budúcnosti Grace (Mackenzie Davis). To nasvedčuje nielen jej nahá scéna (časom sa cestuje vždy takto), ale aj jej sila. Sama o sebe tvrdí, že nie je Terminátor, iba je poriadne vylepšená. Jej jazvy nasvedčujú kybernetické vylepšenia končatín (možno viac), ale bude na strane dobra aj vo filme? Cameron má rád silné ženské hrdinky vo svojich filmoch a práve preto tipujem, že nás prekvapí.

Drsná babička Sarah a starký Arnold

Linda Hamiltonová si po nakrúcaní dvojky povedala, že so svojím ex-manželom Cameronom nebude nikdy spolupracovať. „Ten vie byť kvôli dokonalým hereckým výkonom poriadny tyran,“ povedala o ňom. Čo ju presvedčilo zmeniť svoj názor, nevieme, ale neverím, že to bude iba scenárom. Možno je to tým, že pomalinky sa nedá pozerať na našich dôchodcovských filmových hrdinov a je čas práve na naše babky (v Halloweene to ukázala Jamie Lee Curtis). Nuž, pripravme sa pomalinky na nový filmový termín „badass grandma.“

Zdroj: empireonline.com

V ukážke sa nám ukázal aj samotný Arnold. A kladieme si dve otázky.

1. Je človek? Mám na tvári jazvy a šediny, tie môže mať aj Terminátor (vie sa dožiť až 80 rokov, je pokrytý živým tkanivom). A stále sa tvorcovia pohrávajú s myšlienkou, že podľa niekoho musel Terminátor vzniknúť. Takže buď bude ako vo vystrihnutých scénach v T3 predobraz, alebo ľudský vedec či niečo podobné.
  2. Nemôže byť Terminátor? Môže, z neoficiálnych zdrojov vieme o nakrúcaní scén z minulosti, kde sa objaví ako mladý John, tak aj T-800. Poslali teda z budúcnosti ešte jedného T-800, aby ho ochránil? Má byť návnada ako v iných filmoch?

Ja sa skôr prikláňam k T-800vke. Keď si stopnete trailer v cca 1:51, uvidíte scénu pod vodou. Tam sa bije Rev-9 s niečim mohutnejším. Tak či onak, poprosím nezhovadiť Arnolda ešte viac ako v Genisys. S guľometom mu to totiž stále sekne.

Avšak, kde je John Connor? Ten môže aj nemusí byť skrytý tromf. Skôr sa prikláňam k situácii, ktorá tu ešte nebola. Vo filme hneď v úvode zomrie. Predsa len sme s ním mali už priveľa filmov ako s hlavným hrdinom.

Zdroj: scoopnest.com

Rozbor traileru na film Terminátor: Temný osud – Čo bude ďalej?

To mala byť aj po T3, dokonca tak zamýšľali aj v Salvation. Áno, aj Genisys mal veľké plány. Bodaj by to konečne originálnym tvorcom vyšlo a v traileri sme videli iba prvých 20 minút, ako tomu bolo pri marketingu na Endgame. Môžu sa tak pokúsiť predať žezlo novým hrdinom ako v Star Wars 9. Stále mám pocit, že dej prvého filmu sa odohráva počas „nového Súdneho dňa“ a konečne by sme videli v pokračovaniach Cameronovu verziu boja o budúcnosť v samotnej budúcnosti.

Rozbor traileru na film Terminátor
Zdroj: cineboom.eu

Ja novému Terminátorovi šancu nakoniec dám. Ako ste na tom vy? Uspokojil vás môj rozbor traileru na film Terminátor: Temný osud, prípadne ste si všimli niečo zaujímavé, čo sme nespomenuli?